شهردار اصفهان در آئین افتتاح مرکز مراقبتی حمایتی کودکان کار و خیابانی:

رفع مشکلات کودکان کار با اراده جمعی و بازنگری در قوانین اتفاق می‌افتد

اصفهان(پانا) - شهردار اصفهان با بیان اینکه قوانین باید با نگاه حمایتی و توانمندسازی کودکان پیش برود، عنوان کرد رفع مشکلات کودکان کار با اراده جمعی و بازنگری در قوانین اتفاق می‌افتد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رفع مشکلات کودکان کار با اراده جمعی و بازنگری در قوانین اتفاق می‌افتد

علی قاسم‌زاده در آئین افتتاح مرکز مراقبتی حمایتی کودکان کار و خیابانی که به همت شهرداری اصفهان و سازمان بهزیستی استان راه‌اندازی شد، اظهار کرد: ایجاد مرکز مراقبتی، حمایتی کودکان کار محصول همت جمعی و یک اراده مشترک بین دستگاهی است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری به تدریج شاهد رفع گره‌های بزرگی از مسائل اجتماعی به‌صورت هفتگی هستیم و به مرور میوه‌های درخت همت جمعی را خواهیم چید، افزود: مرکز مراقبتی و حمایتی از کودکان کار و خیابانی که امروز با همت جمعی افتتاح شد، نخستین و سطحی‌ترین کاری است که می‌توانستیم در رابطه با این کودکان مظلوم انجام دهیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز حمایتی، این تلقی اشتباه است که مسئولیت خود را در قبال این کودکان تمام شده بدانیم، چراکه باید این پدیده اجتماعی را درست درک کرد و فهمید، در واقع کودکان کار قربانی اراده‌های پشت صحنه و اتفاقات پنهانی هستند که به حمایت همه‌جانبه جامعه برای رهایی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه کودکان کار همه از یک جنس نیستند و بر اساس یک نیاز پا در این عرصه نمی‌گذارند، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده توسط انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، علت حضور کودکان کار بر سر چهارراه‌ها نه فقط مشکل فقر، بلکه دلایل متعدد است.

رفع مشکلات اقتصادی کودکان کار با اراده جمعی

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: این اراده جمعی در اصفهان به‌عنوان شهر خیران وجود دارد که مشکلات اقتصادی کودکان کاری که فقط به دلیل مسائل معیشتی و فقر خانوادگی در این عرصه پا بگذارند را رفع کند، گرچه بخشی از مشکلات کودکان کار و خیابانی فقط فقر نیست.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی این است که شاهد حضور باندهای سوءاستفاده‌گر از کودکان کار به عنوان یک ابزار و وسیله هستیم و بی‌شک نباید با نگاه ترحم‌آمیز و مهربانانه به این پدیده زشت و ناهنجاری اجتماعی نگریست.

شهردار اصفهان اظهار کرد: بخشی از مشکلات کودکان کار، بدسرپرستی متأثر از بزهکاری پدران و غفلت مادران است و بخشی دیگر از علل بروز کودکان کار موضوع قوانین است که باید در آن تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: در استان اصفهان بنگاه‌های اقتصادی بزرگی وجود دارند که در رأس آن‌ها افراد خیر آمادگی کامل خود برای پذیرش این کودکان، تقبل هزینه مدرسه، تحصیل و توانمندسازی آنها و همچنین به‌کارگیری آنها در عرصه‌های شغلی مناسب را اعلام کردند، اما قانون این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد.

قاسم‌زاده تصریح کرد: قوانین باید با یک نگاه حمایتی و ایجاد توانمندسازی و کار مناسب برای کودکان بازنگری شود چرا که امروزه یکی از دغدغه‌های نوجوانان مقطع متوسطه دوره اول کسب درآمد و پول است.

وی اضافه کرد: نوجوانان ما هوش بالا و سرعت یادگیری زیادی دارند، بنابراین باید به سمت کسب تجربیات و یادگیری‌های تجربه‌ای برویم و در قوانین بهتر عمل کنیم و دست مردم را برای رفع مشکلات اجتماعی بازتر کنیم

خبرنگار : رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار