امام جمعه بوشهر:

همکاری روحانیت و آموزش و پرورش در بوشهر، سابقه ۱۲۰ ساله دارد

بوشهر(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه، همکاری آموزش و پرورش و روحانیت در این استان سابقه‌ای ۱۲۰ ساله دارد، گفت حضور روحانیت برجسته و ممتاز در مدرسه قدیمی سعادت به عنوان مدرس، نشان از قدمت بالای این خطه در پیوند روحانیت و تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۳۵۳۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
همکاری روحانیت و آموزش و پرورش در بوشهر، سابقه ۱۲۰ ساله دارد

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست مشترک ائمه جمعه و مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد : کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بوشهر در سال‌های اخیر رتبه برتر کشور داشته و برای حفظ این جایگاه، باید تلاش مضاعف کرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در پیشرفت، ساختار و آفرینش تمدن بسیار مهم است، افزود: اگر یک کشور، جایگاهی برای آموزش و پرورش نداشته باشد، دچار بی سوادی، جهالت و به دور از موازین اولیه علم و پیشرفت قرار می گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: آموزش و پرورش مهم‌ترین وزارتخانه در یک نظام فرهنگی و کشور محسوب می شود و بدون آموزش و پرورش، آموزش عالی شکل نمی‌گیرد که نشان از نقش مهم این نهاد است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت : نظام رشد و پیشرفت در دو بخش علم و تربیت انسان‌های تراز از جهت فرهنگ و بصیرت برای آموزش و پرورش یک ضرورت است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: آموزش و پرورش در عرصه مفاد و عرصه مِتُدلوژی نیازمند تحول است تا توانمندی‌های لازم و شخصیت تراز الگوی ایرانی و اسلامی در یک جوان ایجاد شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و بصیرتی باید یک برنامه‌ریزی موثر شکل بگیرد، گفت: در حوزه‌های علمیه نیز نگاه‌ آموزشی و پرورشی وجود دارد و این برنامه‌ها نقش مهمی دارند.

وی افزود: با اشاره به اینکه خدمات آموزشی مدرسه سعادت، فراتر از استان بوشهر بوده است و شیخ عبدالکریم و محمدحسین سعادت، مدارس استان فارس و عراق نیز فعال کرده بودند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: ما در تالیف کتب آموزشی پیشتاز بوده‌ایم که این کتاب‌ها، برای دیگر استان‌ها و کشورهای خارجی به عنوان یک منبع مورد استفاده قرار می گرفتند.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: ما امروز میراث دار گنجینه‌های مهمی از گذشتگان هستیم که محصول همکاری آموزش و پرورش و روحانیت است.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در حوزه دانشی، تربیتی و بصیرتی، متناسب با زمان خود باید به دنبال تحول جدی باشد.

وی با اشاره به حذف معاونت پرورشی در برخی از دولت‌ها گفت: سرمایه گذاری در بخش پرورشی و فرهنگی باید فراتر از آموزش و پرورش باشد تا شاهد موفقیت باشیم.

امام جمعه بوشهر افزود: دشمن به شدت بر روی دانش‌آموزان کار می‌کند تا دانش‌آموز را در حوزه آموزشی و شخصیتی ضعیف کند، لذا باید هوشیار باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: دشمن ۴۴ سال برنامه‌های متعددی برای آسیب به آموزش و پرورش را عملیاتی نموده، اما موفق به پیروزی نشده است.

وی اظهار کرد: دشمن بر روی تخریب آموزش و پرورش، کادر آموزشی، مدیران و دانش آموزان برنامه‌ریزی کرده است و به طور ویژه آمده است تا دانش آموز ما را از نظام بگیرد. مقابله با این تهاجم، جهان استکبار کار جهادی می‌خواهد و خط مقدم مبارزه آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اعتبارات همواره از حجم فعالیت های‌ آموزش و پرورش کم بوده است، تصریح کرد: اگر اعتبارات در آموزش و پرورش بیشتر شود، کار بهتر صورت می گیرد و برای اخذ اعتبارات باید با جدیت تلاش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار