با مشارکت در پویش جوانه زندگی، برای نوزادتان درخت بکارید

کرج (پانا) - با راه‌اندازی پویش «جوانه زندگی» و طرح کاشت درخت در ازای تولد هر نوزاد خانواده‌ها می‌توانند با ارسال پیامک یا مراجعه حضوری برای کاشت نهال به نام فرزندشان اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
با مشارکت در پویش جوانه زندگی، برای نوزادتان درخت بکارید

کاشت نهال و درختکاری به‌خودی خود کار مطلوبی است و نسل بشر را از آلودگی هوا نجات می‌دهد و به طبیعت جان دوباره می‌بخشد. اما اینکه به مناسبت‌های مختلف هر کسی درختی بکارد، هم ابتکار زیبایی است و هم باعث گسترش این فرهنگ خوب در بین مردم می‌شود. نمونه‌اش را زیاد دیده‌اید؛ اینکه مثلا یک نفر برای تولد دوست، فامیل، یا یکی از اعضای خانواده‌اش به جای کادوی تولد، برایش یک نهال به اسم خودش می‌کارد، یا اینکه به مناسبت روز طبیعت در نقاط مختلف شهر و اطراف آن، درخت کاشته می‌شود.

حالا هم سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج، خلاقیت به خرج داده و پویشی به راه انداخته با عنوان «جوانه زندگی». در این پویش قرار است با تولد هر نوزاد، یک درخت در کرج کاشته ‌شود.

آنطور که سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفته، بدون شک برگزاری پویش‌های مردمی در انتقال فرهنگ درختکاری و دوستی بیشتر شهروندان با طبیعت مؤثر است و در این پویش جدید هم خانواده‌ها می‌توانند با ارسال پیامک یا مراجعه حضوری برای کاشت نهال به نام فرزند تازه متولد شده خود اقدام کنند تا فرهنگ مهربانی با طبیعت و حفاظت از درختان از کودکی در افراد نهادینه شود و این فرهنگ به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

علاوه بر این شهرداری البرز برای روز و هفته درختکاری امسال هم برنامه‌های ویژه‌ای دارد که برگزاری جشن درختکاری و توزیع رایگان نهال مثمر و غیرمثمر رایگان بخشی از این برنامه‌هاست.

ضمن اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته کودکان به همراه والدین خود می‎توانند در مراسم هفته درختکاری که در مناطق ۱۰گانه شهر کرج برگزار می‌شود، شرکت کنند و در این کار مشارکت داشته باشند.

علاقه مندان برای شرکت دراین طرح می توانند با ارسال نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، تلفن، آدرس و تاریخ تولد نوزاد خود از طریق راههای ارتباطی ارسال پیامک به شماره 10001147- تماس با شماره 32543776- و یا با مراجعه حضوری به سازمان سیما منظر کرج در ضلع شمال شرقی میدان استقلال (اسبی ) مراجعه کنند.

دانش آموز خبرنگار:امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار