معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه۴:

جشن نیکوکاری روحیه تعاون و همکاری را در بین دانش آموزان تقویت می کند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 4 ضمن اعلام اینکه آیین جشن نیکوکاری در مدارس منطقه 4 شهر تهران همزمان با سراسر کشوربرگزار می‌شود؛ جشن نیکوکاری را عامل مهمی در تقویت روحیه تعاون و همکاری در بین دانش‌آموزان دانست که به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکردهای ویژه‌ای است.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
جشن نیکوکاری روحیه تعاون و همکاری را در بین دانش آموزان تقویت می کند

جواد فیاضی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 4 شهر تهران با بیان اینکه جشن نیکوکاری روحیه تعاون و همکاری را در بین دانش آموزان تقویت می کند، به پانا گفت: «برپایی جشن نیکوکاری در بستر فضایی شاد و عمومی مدارس، تاثیر مثبتی بر تقویت آرمان های دینی، اسلامی و انقلابی دارد. این مراسم یک جشن ملی است که حس نوع دوستی و کمک به همنوعان را تداعی می کند که بستر برای حضور بانشاط همه دانش آموزان در مدارس فراهم می شود.»

وی تصریح کرد: «جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع آوری می شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکردهای ویژه ای است که از جمله آنها می توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد. نوع‌دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری است.»

فیاضی ادامه داد: «همواره شاهد افزایش کمک به نیازمندان توسط اقشار مختلف جامعه هستیم که بیانگر حس نوع دوستی و نیکوکاری است. کمک‌های جمع آوری شده در هر مدرسه بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می‌شود.»

هفته نیکوکاری از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه به منظور جذب کمک ها و هدایای مردم به خانواده‌های محروم و نیازمند برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار