با پیگیری سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی محقق شد

افزایش دوبرابری سهمیه زیارت اولی‌ها در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی گفت با پیگیری‌های انجام شده از سوی این سازمان سهمیه اختصاص یافته زیارت اولی‌های خراسان جنوبی بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۳۵۳۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دوبرابری سهمیه زیارت اولی‌ها در خراسان جنوبی

محمد علی حسن آبادی در آیین بدرقه دانش آموزان پسر زیارت اولی خراسان جنوبی به مشهد بیان کرد: این گروه از دانش آموزان پسر در پایه های هفتم، هشتم و نهم مشغول تحصیل هستند و برای اولین بار به زیارت امام رضا (ع) مشرف می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این دانش آموزان از مدارس مختلف با اولویت مناطق محروم انتخاب شده اند که به مدت سه روز به مشهد مقدس اعزام شده و در اردوگاه ثامن الحجج (ع) اسکان داده می شوند.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای زیارت بارگاه امام رضا (ع) برنامه‌های مختلف فرهنگی، تفریحی و ورزشی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به آثار معنوی و فرهنگی این سفر و نتیجه مثبت آن بر عملکرد آموزشی دانش آموزان گفت: لازم است نوجوانان و جوانان برای رهایی از توطئه های دشمنان، با آرمان های ائمه اطهار بیشتر آشنا شوند.

وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد تعلیم و تربیت کشور، ابعاد تربیتی همواره مورد توجه بوده و است، بنابراین برگزاری اردوهای فرهنگی تربیتی در قالب آموزش های غیررسمی قرار می‌گیرند که به واسطه جذابیت های خاصی که برای دانش آموزان دارند، اثربخشی مطلوبی در زمینه امور تربیتی نیز خواهند داشت.

وی تاکید کرد: سفر‌های تربیتی یا اردو‌ها که سابقه طولانی دارند، یک موقعیت جذاب برای دانش‌آموزان بوده و فرصتی را برای اوقات فراعت با تمرکز بر اهداف تربیتی تأثیرگذار فراهم می‌کند، زیرا علاقه‌مندی و شور و نشاط آن‌ها در اوقات غیررسمی بیشتر است و از تکلیف و اجبار و رتبه‌بندی و نمره و امتیاز و ... در آن خبری نیست و متربی آزادی عمل و اختیار دارد و می‌تواند با همسالان خود به طور عادی زندگی خود را طراحی کند. این‌ها شرایطی ایجاد می‌کند که تأثیر برنامه‌های تربیتی دو چندان شود.

گفتنی است دانش آموزان دختر و پسر در دوره هفتم و هشتم و نهم از سراسر کشور که تاکنون توفیق زیارت امام رضا را پیدا نکرده اند، به این سفر معنوی اعزام می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار