زنگ جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی نواخته شد

۱۱۲۹ پایگاه از امروز کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند

بیرجند (پانا) - در آستانه فرا رسیدن سال نو، جشن نیکوکاری با شعار «هر روز عیدی دیگر است» از 14 اسفندماه با ایجاد 1129 پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان خراسان جنوبی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی نواخته شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه ساله در آستانه عید نوروز کمیته امداد برای کمک به مایحتاج ضروری خانوارها اقدام به برگزاری جشن نیکوکاری می‌کند، گفت: این جشن همزمان با سراسر کشور و باهدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تأمین پوشاک و ملزومات خانوارهای نیازمند بخصوص دانش آموزان برگزار می‌شود.

محمد عرب از نواخته شدن زنگ احسان و نیکوکاری در روز دوشنبه ۱۵ اسفند در مدارس استان خبر داد و افزود: روز پنجشنبه ۱۸ اسفند در میادین اصلی و معابر شهرهای استان و روز جمعه ۱۹ اسفند ماه در مصلی های نماز جمعه غرفه های نیکوکاری برپا خواهد بود.

وی با اشاره به این که برای برگزاری جشن نیکوکاری 1129پایگاه ثابت و سیار پیش‌بینی شده، اذعان کرد: مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت کمک‌ها و نذورات هم استانی ها را دارند.

عرب به روش‌های جمع آوری کمک‌های مردمی اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار هم استانی برای پرداخت کمک‌های خود می‌توانند از طریق کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* وجه مورد نظر خود را پرداخت کنند و یا اینکه از طریق پرداخت به شماره کارت کمیته امداد امام خمینی (ره) ۸۸۹۰_۹۹۹۵_۹۹۱۸_۶۰۳۷ در این جشن مشارکت کنند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته مردم خیر و نیکوکار هم استانی با اهدای ۱۴ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در جشن نیکوکاری مشارکت کرده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان همچنین از آمادگی پایگاه های مستقر این نهاد در آرامستان‌‌ها برای جمع‌آوری صدقه برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) و خیرات برای اموات به منظور هدفمندسازی کمک‌های مردمی در روز برات خبر داد.

عرب در این زمینه گفت: با توجه به تقارن ۱۴ شعبان روز برات با هفته احسان و نیکوکاری به منظور جلوگیری از اسراف و توزیع نذورات و خیرات مردم به نیازمندان واقعی، همه دفاتر کمیته امداد در سطح استان، مراکز نیکوکاری و پایگاه های مستقر در آرامستان‌‌ها، آماده جمع‌آوری صدقه برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) و خیرات برای اموات به مناسبت این روز هستند.

وی ادامه داد: در این خصوص تعداد 200 پایگاه به منظور هدفمندسازی کمک های مردمی، اهدای کمک‌های مردمی به نیازمندان واقعی و فرهنگ سازی صحیح و پرهیز از اسراف در این روز برپا می‌شود.

عرب از مردم نیکوکار و همیشه در صحنه استان خواست با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و کاهش قدرت خرید همچون سال‌های گذشته با کمک‌های بی‌دریغ خود شادی را در روز عید مهمان سفره نیازمندان کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار