مدیرکل حوزه وزارتی آموزش و پرورش:

رسالت معلمان و نومعلمان ایجاد یک بستر اجتماعی برای دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیرکل حوزه وزارتی آموزش و پرورش معتقد است رسالت معلمان و نومعلمان، ایجاد یک بستر اجتماعی برای دانش‌آموزان است و این بستر باید تمامی زمینه‌ها را شامل شود تا فرایند تربیت به خوبی تحقق یابد.

کد مطلب: ۱۳۵۲۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رسالت معلمان و نومعلمان ایجاد یک بستر اجتماعی برای دانش‌آموزان است

حجت‌الله الماسی در گفت‌وگو با پانا به مناسبت هفته امور تربیتی و ششمین روز از این هفته که تحت عنوان روز نومربیان، نومعلمان و تربیت نامگذاری شده است، اظهار کرد: «مربی و معلمی که در این عصر قرار است به کلاس درس برود، اولین مهارتش باید مهارت تشخیص نیازها، ذائقه‌ها و ویژگی‌های شناختی، رشدی و اجتماعی مخاطبانش که همان دانش‌آموزان هستند، باشد.»

وی ادامه داد: «شاید بسیاری بگویند مربی و معلم از نظر سنی فاصله چندانی با دانش‌آموزان نداشته باشد، اما باید آگاه بود که تغییرات نسلی به شدت در حال انجام است و همین موضوع موجب می‌شود تا نوع ارتباطات معلمان و مربیان با دانش‌آموزان تحت تاثیر این تغییرات قرار گیرد. این تغییرات‌ می‌تواند شامل نحوه همراهی با آن‌ها، میزان مشارکت در فعالیت و بحث یادگیری باشد.»

مدیرکل حوزه وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر میل دانش‌آموزان برای فعالیت‌ها به سمت انجام کارهای انفرادی رفته است، گفت: «این در شرایطی است که انسان یک موجود اجتماعی است و در یک محیط اجتماعی رشد می‌کند، می‌آموزد و نقش آفرینی می‌کند.»

الماسی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین رسالت معلمان و نومعلمان ایجاد یک بستر اجتماعی برای دانش‌آموزان است، عنوان کرد: «این بستر باید تمامی زمینه‌ها را شامل شود تا فرایند تربیت به خوبی تحقق یابد. زمانی که به دلیل کم جمعیت بودن فضای خانواده، ارتباطات محدود در محله و پناه بردن بچه‌ها به فضای مجازی میل به فعالیت اجتماعی کمتر می‌شود، پیامی مهم به نومعلمان و نومربیان داده می‌شود و این پیام چیزی نیست جز فراهم ساختن بستر اجتماعی برای دانش‌آموزان. چنین بستری می‌تواند زمینه‌های رشد، یادگیری، مشارکت و حضور در اجتماع را در بین دانش‌آموزان تقویت کند و قطعا نتیجه خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار