معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران تاکید کرد:

نقش مربی پرورشی در مدارس، هدایت‌گری و تنظیم برنامه‌های تربیتی است

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در آیین گرامیداشت هفته امور تربیتی در ملارد، نقش مربی پرورشی در مدارس را هدایت‌گری و تنظیم برنامه‌های تربیتی دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۲۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش مربی پرورشی در مدارس، هدایت‌گری و تنظیم برنامه‌های تربیتی است

سعید دهنوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، بیان کرد: همکاران عرصه امور تربیتی در دوران پساکرونا، با وجود سختی‌ها و مشکلات، به اجرای برنامه‌های تربیتی پرداختند، آسیب‌های اجتماعی در دوران کرونا بیشتر شد و امیدواریم بتوانیم با کمک شما این مشکلات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: امور تربیتی پس از تاسیس، فراز و فرودهای بسیاری داشت، لطمه‌های زیادی دید و بر هیچکس هم پوشیده نیست که چه مشکلاتی در این حوزه داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری تصریح کرد: لازم است حوزه پرورشی در همه حوزه‌ها مشارکت داشته باشد و به جایگاه واقعی که در آموزش و پرورش دارد برسد.

دهنوی افزود: نقش امور تربیتی، تعریف و جایگاه آن متاسفانه در سال‌های گذشته کمرنگ شده، مربی باید نقش تنظیم و هدایت‌گری در مدرسه داشته باشد، خانواده بیشترین نقش را دارد و مربیان تربیتی باید با تعامل خانواده‌ها، مشکلات تربیتی را مرتفع کنند؛ همچنین لازم است تعریف وظایف مربیان تربیتی بازنگری و بازتعریف شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: موضوع دیگر حجم بالای، موارد بخشنامه‌ای است، سعی ما بر این است که این موارد کاهش پیدا کند و تا جایی که امکان دارد از برنامه‌ریزی تجویزی کم کنیم و اختیار را به مربیان پرورشی بدهیم که متناسب با شرایط مدرسه، برنامه‌ریزی کنند.

دهنوی گفت: ما در مدارس کمبود مشاور و مربی داریم و از لحاظ کیفی هم نیازمند ارتقاء توانمندسازی مربیان هستیم، در امور تربیتی نیازمند بازنگری هستیم، در خصوص اعتبارات هم دچار چالش هستیم، برای سال آینده سرانه دانش‌آموزی کمی پیشنهاد شده بنابراین برای پیشبرد اهداف تربیتی، باید از منابع دیگر تامین اعتبار کنیم.

در ادامه این برنامه، سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش ملارد نیز طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: اتفاق خوبی که در بدنه آموزش و پرورش در حال رخداد است مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: نقش دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی غیرقابل انکار است و هر چقدر بتوانیم مشارکت دانش‌آموزان را در امور تربیتی بیشتر کنیم نتیجه خوب و بازخورد مثبتی خواهد داشت.

در این مراسم و در جمع همکاران حوزه امور تربیتی، از پیشکسوتان عرصه تربیت تجلیل شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار