عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با پانا:

آمریکا بیش از ایران نیازمند برجام است؛ احتمال ازسرگیری مذاکرات

آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که اغتشاشات برای آن‌ها ثمره خوبی داشته باشد اما امروز که بی‌ثمر بوده است به آغاز مجدد مذاکرات روی آورده‌اند/ آن‌ها این بار پیام‌‌های بیشتری فرستاده‌اند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت آغاز مذاکرات برجام دور از ذهن نیست و احتمال اینکه مذاکرات از سر گرفته شود، وجود دارد چون آمریکایی‌ها بیش از ایران نیازمند برجام هستند.

کد مطلب: ۱۳۵۲۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا بیش از ایران نیازمند برجام است؛ احتمال ازسرگیری مذاکرات

حسین نوش‌آبادی در گفت‌و‌گو با پانا درباره احتمال از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها، اظهار کرد: «آمریکایی‌ها مرتباً به صورت مستقیم و غیرمستقیم پیام می‌‌دهند و اعلام آمادگی برای ادامه مذاکرات می‌کنند اما رفتارهایشان چیز دیگری نشان می‌دهد. میانجیگران و اشخاصی که پیام‌های آمریکا را می‌آورند، می‌گویند که آمریکا علاقه‌مند است که مذاکرات از سر گرفته شود. اما اقداماتی که می‌کنند با ادعاهای پشت پرده‌شان متفاوت است هرچند که این نشان‌دهنده خوی استبدادی آنهاست.»

وی افزود: «آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که اغتشاشات برای آنها ثمره خوبی داشته باشد اما امروز که بی‌ثمر بوده است به آغاز مذاکرات روی آورده‌اند.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: «اینکه مذاکرات چقدر به نتیجه برسد و عملی شود، باید مورد بررسی قرار بگیرد و قطعا وزارت امور خارجه کشورمان بر این مسائل اشراف دارد. در مجموع آغاز مذاکرات برجام دور از ذهن نیست و احتمال اینکه مذاکرات از سر گرفته شود، هست چون آنها بیش از ما نیازمند برجام هستند. ما نیز یکسری اصولی اعلام کردیم مبنی بر اینکه اگر آمریکایی‌‌ها ساختارشکنی نکنند و واقعیت‌‌ها را بپذیرند و رفتارهای دوگانه نداشته باشند می‌توان به صورت غیرمستقیم با آنها مذاکره کرد.»

نوش‌آبادی بیان کرد: «یکی از دلایلی که مذاکرات دور قبل به نتیجه نرسید، این بود که آمریکایی‌ها هیچ تضمینی ارائه نکردند؛ آمریکایی‌ها اهل دادن تضمین نیستند. آمریکا برای قراردادهای بین‌المللی خود را متعهد نمی‌دانند. در صورتی که قراردادهای بین‌المللی ذیل حقوق بین‌الملل تعریف می‌شود و حقوق بین‌الملل آنها را معتبر می‌داند و به دولت‌ها کاری ندارد.»

وی خاطرنشان کرد: «امکان آغاز مذاکرات وجود دارد با توجه به اینکه این بار آمریکایی‌ها پیام‌‌های بیشتر فرستاده‌اند به نظر می‌رسد که از سرگیری مذاکرات، دور از ذهن نباشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار