مهیار خادم: معرفی فناوری نانو به دانش آموزان در اولویت ستاد نانو است

تهران (پانا) - مدیر ترویج دانش‌آموزی ستادنانو برنامه ترویج دانش آموزی را بعنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد نانو عنوان کردو گفت هدف از اجرای این برنامه،آشنایی دانش‌آموزان با فناوری نانو و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای نقش آفرینی در زیست بوم فناوری است.

کد مطلب: ۱۳۵۱۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مهیار خادم: معرفی فناوری نانو به دانش آموزان در اولویت ستاد نانو  است

مهیار خادم مدیر ترویج دانش آموزی ستاد نانو در گفت‌وگو با مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو با اعلام اینکه رویداد «تریبون نانو و صنعت» هم اکنون در حال برگزاری است گفت: ما در ستاد نانو، برای نقش آفرینی تمامی اقشار در حوزه فناوری نانو برنامه ریزی کردیم.

وی برنامه ترویج دانش آموزی را به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه‌های ستاد نانو عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای این برنامه، آشنا شدن دانش آموزان با فناوری نانو و محصولات کاربردی و همچنین آماده سازی دانش آموزان برای نقش آفرینی در زیست بوم فناوری نانو در قالب شرکت‌ها و محققان دانشگاهی در آینده است.

خادم از اختصاص برنامه‌های مختلف برای دانش آموزان در قالب المپیاد و جشنواره‌های پژوهشی سخن گفت و اظهار کرد: ما برای تقویت زیرساخت‌های پژوهشی در پژوهش سراها، ۸۰ آزمایشگاه فناوری نانو را مجهز کردیم تا دانش آموزان ضمن آشنایی با حوزه فناوری نانو، فعالیت‌های پژوهشی را نیز انجام دهند.

مدیر ترویج دانش آموزی ستاد نانو گفت: یکی از پیش نیازهای انجام فعالیت پژوهشی این است که دانش آموز با مسائل صنعت و مسائل کشور آشنا باشد که رویدادی مانند «تریبون نانو و صنعت» و رویدادهای مشابه به دانش آموزان کمک می‌کند تا با توانمندی‌های صنعتی کشور در حوزه نانو آشنا شده و از این توانمندی‌ها در تحقیقات و مطالعات خود در بخش نانو استفاده کنند.

وی افزود: بسیاری از دانش آموزانی که در ۱۰ سال اخیر در برنامه‌های فناوری نانو حضور داشتند الان در مقاطع ارشد و دکتری در حوزه نانو فعالیت می‌کنند و حتی شرکت دانش بنیان نیز به ثبت می‌رسانند و امیدواریم در آینده هم شاهد تعداد افراد بیشتری در این حوزه باشیم.

خادم متذکر شد: ما قبل از مرحله استعدادیابی، بحث ترویج و آشنایی دانش آموزان با حوزه فناوری نانو را در قالب رویدادها و جشنواره‌ها پیگیری می‌کنیم تا دانش آموزان اول با کاربردهای نانو آشنا شوند و سپس اقدام به شناسایی استعدادها و انتخاب برگزیدگان و حمایت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار