امیدواری پدر علم سم شناسی به آینده؛

پزشکان وطن‌پرست به کشور بازمی‌گردند

بیرجند (پانا)- پدر علم سم شناسی ایران گفت با وجود اینکه کیفیت آموزش پزشکی در ایران فدای کمیت و آن قدر دانشجو پذیرش شد ه که زیرساخت‌های موجود جوابگوی آموزش عملی نیست؛ ولی به آینده در طولانی مدت خوش‌بین هستم چون در صورت فراهم شدن شرایط مغزهای پزشکی و پزشکان وطن‌پرست به کشور باز می‌گردند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پزشکان وطن‌پرست به کشور بازمی‌گردند

پروفسور مهدی بلالی مود در نشستی با عنوان "گذشته، حال و آینده پزشکی در ایران" که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد افزود: تامین سلامت جامعه به جز وزارت بهداشت به بیش از ۱۰ نهاد دیگر وابسته است.

وی ادامه داد: نارسایی در پیشگیری بار درمان را چند برابر کرده لذا نیاز است نهادهای مسوول در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌ها ورود جدی‌تری داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر درمان در کشور بر پیشگیری مقدم شده در صورتی که این موضوع در دنیا برعکس است.

پدر علم سم‌شناسی ایران افزود: همچنین اخلاق پزشکی و اخلاق پژوهش با ضعف ارتباطات بین‌المللی و کمبود امکانات سیر نزولی پیدا کرده است.

بلالی مود ادامه داد: طب ملی برای کشور مورد نیاز است تا ارتباط پزشک و بیمار از مادی به معنوی تغییر یابد.

وی افزود: گذشته دور پزشکی ایران با وجود ابوعلی سینا و رازی درخشان بوده اما گذشته نزدیک که از یکصد سال پیش شروع شده عقب‌تر از پزشکی مدرن غرب است.

پدر علم سم‌شناسی ایران همچنین گفت: آلودگی هوا که چند شهر کشور را دچار مشکل کرده از مباحث مهم انجمن سم‌شناسی است و دستگاه‌های مسوول باید به آن ورود کنند.

وی افزود: انجمن علم سم‌شناسی یک سازمان غیردولتی است که می‌تواند در زمینه آلودگی هوا و سایر موارد اظهار نظرهایی داشته باشد و باید جدی گرفته شود.

بلالی مود گفت: کنگره سم‌شناسی در ایران هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود که اکنون به چهاردهمین مرحله رسیده و بیشترین موضوع آن آلودگی هواست.

"مهدی بلالی مود" متولد ۱۵ شهریور ۱۳۲۱ خورشیدی که به پدر علم سم‌شناسی ایران مشهور است از جمله متخصصان بنام و مشاهیر خراسان جنوبی به شمار می‌رود که در جریان جنگ تحمیلی و با وجود سکونت در خارج کشور به جهت کمک به هموطنان خود در بمباران رژیم بعث عراق به ایران بازگشت و از آن زمان خدمات فراوانی در حوزه سم‌شناسی و کمک به جانبازان شیمیایی انجام داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار