مسئول امور مساجد شهرستان ری:

ارتباط مسجد با مدرسه مهمترین عامل مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است

شهررری (پانا) - مسئول امور مساجد شهرستان ری، ارتباط مسجد با مدرسه را مهمترین عامل مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۱۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط مسجد با مدرسه مهمترین عامل مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است

حجت الاسلام علی عامری، مسئول امور مساجد شهرستان ری ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نشست گفت: طرح یاریگران محله به منظور همگام سازی مدارس آموزش و پرورش با مسجد، بسیج و سایر ارگان‌ها و نهادها باعث پیشرفت دانش آموزان و ارتباط هر چه بیشتر آنها با جامعه بسیار مفید است.

وی افزود: هر جامعه‌ای متناسب با شرایط خود، فرهنگ، رشد و انحطاط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبرو است که تاثیرات مخربی روی فرآیند ترقی آن جامعه دارد. شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را بسوی ترقی و تعامل هموار سازد، بطوری که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل‌هایی به سلامت جامعه کمک کند.

حجت‌الاسلام عامری ادامه داد: به عنوان مثال مسأله اعتیاد را در نظر بگیریم، این مساله هم به عنوان یک مشکل فردی و هم یک معضل اجتماعی مطرح است، روشن است در سطح اجتماعی منجر به از بین رفتن نیروها و انرژی بارآور جامعه می‌شود.

در ادامه جلسه سید رحیم جعفری، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه دو شهرری، با اشاره به هدف‌ها و مقاصد آسیب‌شناسی اجتماعی، افزود: مطالعه و شناخت آسیب‌های اجتماعی و علل و انگیزه‌های پیدایی آنها و نیز بررسی شخصیت کژرفتاران و ویژگی‌های جسمانی، روانی، فرهنگی و اجتماعی آنان، شناخت درست دردها و آسیب‌ها ، نخسین شرط چاره جویی و بیش از نیمی از درمان است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از مسئول امور مساجد شهرستان ری، معاون فرهنگی نیروی انتظامی، حوزه‌های بسیج دانش آموزی، فرهنگیان و حوزه شهری محله علائین، برخی امام جماعت‌های مساجد محله علائین و مدیران مدارس افزود: به فضل الهی و با کمک سایر دستگاه‌ها بتوانیم در محله شهرک علائین و دیگر نقات آسیب پذیر شهرری بیشتر از گذشته به دانش آموزان و خانواده آنها خدمات قابل توجهی دهیم .

در پایان هریک از اعضا مطالب خود را به بحث و گفتگو گذاشتند.
خبرنگار: مائده رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار