اجرای نمایش «حورا» با استقبال ویژه دانش‌آموزان و میهمانان مواجه شد

تهران (پانا) - نمایش «حورا» با محوریت ارتباط گذشته‌های دور به زمان حال و آمادگی برای آینده نزدیک؛ در مدرسه امام موسی کاظم به نمایش درآمد و مورد استقبال دانش‌آموزان واقع شد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای نمایش «حورا» با استقبال ویژه دانش‌آموزان و میهمانان مواجه شد

نمایش «حورا» ارتباط گذشته‌های دور به زمان حال، آمادگی برای آینده نزدیک؛ کاری از گروه تئاتر دبستان امام موسی کاظم علیه السلام منطقه ۵ تهران با مشارکت ۲۵ دانش آموز دختر به سرپرستی معاون پرورشی مدرسه؛ طیبه فتوحی و مربیگری سید عاطفه موسوی در ۴ سانس برای حدود ۲۰۰ نفر برگزار شد.

نمایش «حورا» با حضور دانش آموزان و میهمانان و تماشاگران از جمله جواد شعبانی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، امیر دوست محمدی؛ مسئول قرآن و نماز و عترت، خدیجه آزاد؛ مسئول فرهنگی و هنری منطقه با استقبال ویژه مواجه شد و به قوت و بسیار تاثیرگذار به اجرا در آمد.

این اثر ابتدا احوالات جامعه در زمان شهادت بانو حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و رویداد های آن زمانه را به نمایش در آورد و سپس ذهن مخاطبان را به دوران جنگ تحمیلی ۸ ساله برد و ارزش های دوران دفاع مقدس، مقاومت مردم و ریخته شدن خون شهیدان بسیاری در راه اسلام را به نسل جدید انقلاب آموخت، با هدف آنکه دانش آموزان آگاهی پیداکرده گول دشمنان به ظاهر دوست را نخورند و نگذارند خون شهدا پایمال شود. پس از آن، رویدادهای روز جامعه و شهادت قاسم سلیمانی را یاد آور شد و بر ادامه دادن راه ایشان تاکید داشت و در انتها به نمایشی برای منتظران ظهور آقا امام مهدی (عج) ختم شد.

سیده عاطفه موسوی در مورد تاثیرگذاری این نمایش گفت:« در قسمت پایانی نمایش، وقتی همه سربندهای «ما ملت امام حسینیم» را می بندند و دست هایشان را به نشانه اتحاد در هم گره می زنند و بالا میبرند، در نمایش امام زمان(عج) ظهور می کنند. به جرأت می گویم هر کسی بدون استثنا با دیدن این سکانس از سر تاثیر گذاری آن کمی اشک ریخته است.»

وی ادامه داد:«از مهم ترین پیام حورا که در شرایط کنونی می توان به آن پی برد، حفظ اتحاد ملت تحت هر شرایط، برای امنیت زیر سایه آقا و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است.»

موسوی افزود:«سیره حضرت فاطمه (س)، نسبت به ظلم و توطئه هایی که در زمان های گذشته بوده و هنوز هم ادامه دارد ما را آگاه می سازد و نیز مفاهیمی چون اتحاد و همدل بودن با ولایت، عدم فراموشی شهدا و قدردان آنان بودن و منتظر المهدی بودن را یادآور می شود.»

سیده عاطفه موسوی در پایان عنوان کرد:«هدف از اجرای حورا اول کشف و پرورش استعداد های هنری و بعد قطعا "جهاد تبیین" و در آخر آگاهی بخشی به دا‌نش آموزان نوجوان است که براساس احساس و نادانی ‌فریب دشمن را نخورند و با ارزش های معنوی، دینی و ملی آشنا شوند. واقعا مفاهیمی که در حورا عنوان شده است، عمیق و نیاز امروز جامعه است و جذابیتی که دارد نیز همه قشر ها را جذب میکند و به نظرم نه فقط در سطح مدرسه بلکه کار کردن چنین محوریت هایی در هر رده سنی ای، تاثیرات مثبت زیادی خواهد داشت.»

دکور نمایش حورا توسط دانش آموزان و با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شد و افکت های صوتی، جنگی و سخنرانی هایی در وصف شهید سلیمانی، بر تاثیرگذاری این نمایش افزود.

این نمایش که انتظار می رفت در سالگرد شهید سلیمانی اجرا شود، با وجود انتظار و اشتیاق دانش آموزان، به دلیل تعطیلی های مکرر مدارس بر اثر آلودگی هوا به تعویق افتاده بود؛ اما دانش آموزان این تعطیلات را مانع ندانسته و آن را به فرصتی بدل کردند که سبب شد با آمادگی، تمهیدات و تمرینات بیشتر تا حد زیادی به جلوه گری این نمایش بیفزایند. امیداست با اجرایی شدن بیشتر این دسته از نمایشات در سایر مدارس کشور ارزش های انقلابی اسلامی را به دانش آموزان که آینده ساز ایران هستند، بیاموزیم.

دانش آموز خبرنگار: نگین فخرواعظی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار