توضیحات اسماعیلی درباره ساماندهی خبرگزاری‌های دولتی

تحریم از سوی اتحادیه اروپا مهم نیست

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت بخشی از خبرگزاری‌های دولتی زیرنظر وزارت فرهنگ هستند که ساماندهی خواهند شد، برای سایر خبرگزاری‌های دولتی نیز هماهنگی و توافق دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۹۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات اسماعیلی درباره ساماندهی خبرگزاری‌های دولتی

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره کسب و کارهای اینترنتی در حوزه فرهنگ، مانند لوازم التحریر‌ها یا کتاب فروشی‌های آنلاین و اینکه آیا این مساله در سامانه صدور مجوزها قرار نیست پیگیری شود، اظهار کرد: دیروز با سامانه صدور مجوزها توافق بسیاری خوبی داشتیم تا بسیاری از مشکلات کسب و کارهای بچه‌های فرهنگی در آنجا حل خواهد شد و به نظر امروز یا فردا دوستان جزئیات آن را اعلام خواهند کرد و همه مشاغل فرهنگی که دچار مشکل بودند مشکلات‌شان حل خواهد شد.

وی افزود: هم در دولت و هم در کمیسیون‌های دولت کارهای بسیار خوبی آماده کردیم و فکر می‌کنم که با تصویب در صحن دولت برای حوزه فرهنگ گشایش‌های جدی خواهیم داشت به ویژه در زمینه زیرساخت‌های حوزه فرهنگی که بخشی مهمی از زیرساخت‌های موجود با تصویب مصوبات فعلی است. همچنین در سال آینده به بحث عمرانی آن نیز خواهیم پرداخت و مسائل مربوط به آن را حل خواهیم کرد. برای اعضای وزارت فرهنگ، نهادها و سازمان‌های تابع با پیشنهاد و همفکری که با اداره امور اداری و استخدامی داشتیم مصوبه‌ای آماده شده است که بخش مهمی از دغدغه دوستان ما را برطرف خواهد کرد.

وی درباره ادغام خبرگزاری‌های دولتی نیز گفت: خبرگزاری‌های دولتی دوبخش هستند، یک بخش در خود وزارت ارشاد که در گام اول آن‌ها را ساماندهی می‌کنیم، گام بعدی نیازمند توافقات بین‌دستگاهی است که آن را هم پیش خواهیم برد.

اسماعیلی در واکنش به تحریم خود از سوی اتحادیه اروپا گفت: موضوع مهمی نیست و شما هم خود را درگیر این‌ موضوع نکنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار