نفوذ سامانه بارشی به کشور و بارش برف و باران در ۲۰ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد نفوذ سامانه بارشی به کشور از بارش برف،‌ باران و وزش باد شدید طی روزهای پنجشنبه و جمعه در ۲۰ استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نفوذ سامانه بارشی به کشور و بارش برف و باران در ۲۰ استان

طبق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایداری حاکم است. فردا غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش برف و باران و در برخی مناطق استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شمال شرق کشور بارش و در دامنه‌ها، ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال شرق و یکشنبه در برخی مناطق واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

طی 3 روز آینده در برخی مناطق شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز،‌ پنجشنبه در نیمه شمالی فارس،‌ کرمان، جنوب یزد و شرق سیستان و بلوچستان،‌ جمعه در نیمه شمالی فارس،‌ کرمان، جنوب یزد و خراسان جنوبی و شنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر و شنبه در شمال شرق کاهش 6 تا 10 درجه‌‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و از شنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و از یکشنبه آینده در شمال شرق کشور دما افزایش می‌یابد.

همچنین از امروز تا صبح فردا دریای عمان، نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و از بعدازظهر پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه دریای خزر مواج خواهد بود. آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید برای شب نیز صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار