وزیر آموزش و پرورش:

بهره‌مندی از ظرفیت اولیا در مدارس مغفول مانده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اولیا در دوران کرونا نشان دادند که همیار معلمان موثری هستند، گفت از این رو می‌توان به صورت یک طرح از ظرفیت حضور و کمک آ‌ن‌ها استفاده کرد هرچند بهره‌مندی از این داشته‌ها در مدارس مورد غفلت واقع شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۹۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی از ظرفیت اولیا در مدارس مغفول مانده است

به گزارش ایرنا؛ یوسف نوری درباره اهمیت استفاده از ظرفیت اولیا در مدارس اظهار کرد: همکاران ما در انجمن اولیا و مربیان تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی از ظرفیت والدین دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی نهایت استفاده را داشته باشند.

وی افزود: هرچند که برخی از مدارس در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت اولیا در مدارس، اقداماتی را انجام داده‌اند اما معتقدم که این موضوع مهم در مدارس مغفول مانده و اگر بتوانیم این ظرفیت را فعال کنیم، شاهد ایجاد همگرایی در الگوهای تربیتی خواهیم بود و نتیجه این اقدام، موفق‌تر شدن دانش‌آموز خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ولی دانش‌آموز می‌تواند در حیطه تخصص خود نسبت به اقدامات تربیتی مبادرت داشته باشد که البته این موضوع، بار مالی به همراه دارد چراکه اگر دانش‌آموز بخواهد برای یادگیری در خارج از کلاس آموزش ببیند باید هزینه‌ای پرداخت کند.

نوری یادآورشد: کمک اولیا در مدارس هم برای آن‌ها و هم برای دانش‌آموزان، نوعی مشوق است و ارزش افزوده فرهنگی برای آموزش و پرورش به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم از ابتدای کار، مشارکت مردمی را در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار داد و در این راستا، وزارت آموزش و پرورش هم حضور و همراهی آحاد مردم در امور مختلف آموزشی و پرورشی را در برنامه دارد.

مشارکت در حوزه آموزش و پرورش به صورت کمک و مشارکت خیرین نیک‌اندیش و حضور مردم از جمله اولیای دانش‌آموزان و گروه‌های جهادی است که در این راستا وزارت آموزش و پرورش به اهمیت مشارکتی بودن امر تربیت برای عموم والدین و معلمان تاکید دارد و وزیر هم در این خصوص اعلام کرد که باید درب مدارس به روی اولیا و گروه‌های جهادی باز باشد و از این ظرفیت برای آموزش بهتر دانش‌آموزان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار