بررسی تغییرات قیمتی کوییک و تیبا در مدت زمان 3 ماه + نمودار

تهران (پانا) - بررسی تغییرات قیمتی دو خودروی کوییک و تیبا نشان می‌دهد که کوییک در عرض سه ماه با افزایش قیمت 115 میلیون تومانی همراه بوده و خودروی تیبا که البته در مهرماه تولیدش متوقف شد، افزایش قیمت 21 میلیون تومانی را تجربه کرده است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بررسی تغییرات قیمتی کوییک و تیبا در مدت زمان 3 ماه + نمودار

خودروی کوییک اتوماتیک پلاس از جمله خودروهای پرطرفدار داخلی است که این روزها با قیمت 420 میلیون تومان معامله می‌شود و این در حالی است که همین خودرو سه ماه پیش و در آخرین روز آبان ماه 305 میلیون تومان معامله شده است.

خودروی کوییک از جمله خودروهایی است که عموماً با شرایط درآمدی قشر کارمند و متوسط منطبق بود اما در مدت‌زمان 3 ماه با افزایش قیمت 115 میلیون تومانی روبرو بوده که یک کارمند با حقوق حداکثر ماهانه 10 میلیون تومان اگر در این سه ماه هیچ‌گونه خرجی نکرده باشد نهایت 30 میلیون تومان می‌تواند به سرمایه خودش بیافزاید اما خودروی کوییک که تقریباً ارزان‌ترین خودروی بازار است 115 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

همچنین بررسی قیمتی خودروی تیبای صندوق‌دار نشان می‌دهد که هم‌اکنون در بازار باقیمت 320 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود درحالی‌که سه ماه پیش همین خودرو باقیمت 209 میلیون تومان معامله شده است. درواقع در مدت زمان سه ماه این خودرو که اتفاقاً تولیدش متوقف شده است با افزایش قیمتی 21 میلیون تومانی روبرو شده است.

مهرماه که تولید خودروی تیبا متوقف شد آخرین قیمت این خودرو 119 میلیون تومان بوده است.

کارشناسان دلایل این افزایش قیمت خودرو را جهش قیمت دلار عنوان می‌کنند اما مسئله اینجاست که چرا خودرویی مانند تیبا که سه ماه قبل تولیدش متوقف‌شده و فرآیندتغییرات قیمتی دلار هیچ اثری بر آن نداشته باید تحت تأثیر این تغییرات قیمتی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار