رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام:

شرکت‌های بسته‌بندی گوشت قرمز برای گران کردن گوشت چه ترفندی به‌کار می‌گیرند؟

گوشت را از استخوان جدا کرده و با دو برابر قیمت در بازار به فروش می‌رسانند

تهران (پانا) - رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده اعلام کرد برخی شرکت‌های بسته‌بندی گوشت قرمز و سودجویان، برای افزایش قیمت گوشت گوسفندی ترفند جداسازی گوشت از استخوان را به‌کار می‌گیرند و این اقدام باعث دو برابر شدن قیمت هر کیلو گوشت و ضایع شدن حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۸۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شرکت‌های بسته‌بندی گوشت قرمز برای گران کردن گوشت چه ترفندی به‌کار می‌گیرند؟

به گزارش ایرنا، منصور پوریان درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز داخلی، عنوان کرد: اکنون برخی شرکت‌های بسته‌بندی و فروشگاه‌ها، شگردهایی برای افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار به کار می‌گیرند که در این شرایط ، این اقدام اجحاف به مصرف کنندگان است.

این کارشناس حوزه دام و گوشت تصریح کرد: برخی افراد سودجو برای برهم زدن بازار گوشت قرمز به دنبال شگرد درج قیمت و خبرسازی وسیع در این حوزه هستند.

پوریان گفت: قیمت ۵۰۰ هزار تومانی که برخی برای گوشت قرمز اعلام کردند برای ران بدون استخوان است، در حالی که گوشت گوسفندی اساسا باید با استخوان به فروش برسد زیرا استخوان بخشی از گوشت گوسفندی خصوصا گوشت بره است.

وی افزود: بنابراین با جداسازی استخوان از گوشت عملا قیمت این محصول دو برابر افزایش می‌یابد یعنی قیمت اصلی هر کیلوگرم ۲۵۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده بر این باور است که برخی افراد سودجو با این شگرد و موج‌سازی رسانه‌ای و قیمتی در هفته‌های پایان سال، سعی در القا و ایجاد ذهنیت قیمت بالای گوشت را دارند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که دولت برای تنظیم بازار گوشت قرمز، مدتی است که ورود کرده و تلاش دارد بازار این محصول را برای شب عید و ایام نوروز تنظیم کند.

اخیرا هر کیلوگرم گوشت منجمد تنظیم بازاری با قیمت ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و گوشت گرم وارداتی با قیمت‌های ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومانی به بازار عرضه می‌شود.

اکنون در طرح توزیع تنظیم بازاری گوشت منجمد، قیمت هر کیلوگرم قلوه گاه گوسفندی ۱۵۳ هزار تومان، سردست ۱۶۷ هزار تومان و ران ۱۷۷ هزار تومان است.

همچنین هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد تنظیم بازاری با قیمت ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار