امدادرسانی به بیش از ۲۰ هزار نفر در سوانح جوی

تهران (پانا) - سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۲۰ هزار نفر در سوانح جوی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به بیش از ۲۰ هزار نفر در سوانح جوی

به گزارش جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره به انجام عملیات جوی (آبگرفتگی و کولاک) از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ‎سال جاری گفت: در این مدت ۲۸ استان متاثر از شرایط جوی بود و ۲۵ استان نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند.

وی افزود: در این مدت همچنین امدادرسانی به ۱۱۴ شهرستان، شامل ٢۰۴ منطقه، ۱۲۷ محور، ۸ شهر، ۶۲ روستا و ٧ منطقه عشایرنشین و در قالب چندین مورد عملیات جوی انجام شد.

محمودی با بیان اینکه به ۲۰ هزار و ۵۵۸ نفر امدادرسانی شد، ادامه داد: با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ۲۵۵۲ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۱۲ نفر به مناطق امن و ۶۲ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته سرپرست سازمان امداد و نجات، ۱۱۵۶ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و از ۶۹ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شدند.

محمودی افزود: در این مدت ۲۶ دستگاه چادر، ۴ هزار و ۴۲۰ تخته پتو، ۲۰۷ تخته موکت، هزار و ۹۲۸ کیلوگرم نایلون، ۵۷۲ بطری‌ آب معدنی، ۱۷۷۲ بسته بیسکوییت، ۱۶۲ شعله والور، هزار و ۵۲ بسته غذایی، ۱۰۲۳ قوطی کنسرو، ۵۶۰ کیلوگرم برنج، ۲۱۸ کیلوگرم حبوبات، 247 کیلوگرم روغن و ۱۱۱ کیلوگرم قند و شکر، ۲۰۱ کیلوگرم روغن، ۲ هزار و ۲۰۹ قرص نان در بین افراد در راه مانده توزیع شد.

وی تصریح کرد: ۳۹۴ تیم عملیاتی شامل هزار و ۳۸۳ امدادگر نیز در این مدت در عملیات جوی شرکت کردند و امدادرسانی در اصفهان، خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار