ضرغامی در جمع خبرنگاران:

شورای عالی شهرسازی و معماری باید سیاست‌های ابلاغی وزارت میراث را مدنظر قرار دهد

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت شورای عالی شهرسازی و معماری باید سیاست‌های ابلاغی وزارت میراث را مدنظر قرار دهد تا ابنیه و بافت‌های تاریخی حفظ شود.

کد مطلب: ۱۳۴۸۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شورای عالی شهرسازی و معماری باید سیاست‌های ابلاغی وزارت میراث را مدنظر قرار دهد

سیدعزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی در تهران، اظهار کرد: در این جشنواره سه سرو سیمین خاص برای آثار خارجی در نظر گرفته شده و ۷ سرو سیمین هم برای تولیدات داخلی است. ۴۰۰ اثر داخلی که نوعا آثار فاخر و برجسته سطح ملی است به جشنواره ارسال شده است. رویکرد جشنواره در سال‌های قبل که بیشتر براساس تکریم از تولیدات صنایع دستی بوده است بیشتری بر پایه گفت و گوی ملی حول موضوعات مهم مرتبط با صنایع دستی با تاکید بر محیط زیست و طب امسال انجام گرفته است.

وی افزود: سخنرانان خارجی و شخصیت‌های برجسته صاحب‌نظر خارجی که از طرف شورای جهانی صنایع دستی معرفی شده‌اند و کارشناسان برجسته داخلی کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی دارند و هفتمین دوره جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی در ابعاد مختلفی در هفته آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه دو روزه جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای روز جمعه و شنبه در یزد برگزار خواهد شد، گفت: برای اولین بار با هدف آشنایی عمومی با میراث فرهنگی یعنی ارتقاء سواد میراثی و تقویت تولیدکنندگان رسانه‌ای در این حوزه بسیار مهم فرهنگی، هویتی و تمدنی با حضور 3 هزار اثری که استان‌ها توسط علاقه‌مندان و فعالان رسانه‌ای و میراث فرهنگی آماده شده است روز جمعه و شنبه در یزد اولین دوره آن کلید می‌خورد و ما فکر می‌کنیم نقش مهمی در تقویت حوزه میراث فرهنگی، آشنایی مردم و اطلاع‌رسانی به خصوص برای نسل جوان خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی در خصوص اخبار تخریب بافت تاریخی شیراز، اظهار کرد: با وجود شایعات و جو سازی‌هایی که بعضاً شناخته شده هستند و باید پاسخگوی تخریب‌های سال‌های گذشته باشند، هیچ گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است. هم اکنون به دعوت وزارت میراث فرهنگی حدود ۵۰ نفر از اهالی رسانه در حال بازدید از بافت تاریخی شیراز هستند. کار ما مرمت است نه تخریب؛ کار ما اصلاح تخریب‌های گذشته است. شورای عالی شهرسازی و معماری باید با توجه به قوانین و سیاست‌های ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، برنامه‌ها و طرح‌های خود را اجرا کند تا ابنیه و بافت‌های تاریخی حفظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار