کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش رودهن تاکید کرد:

ضرورت پررنگ کردن نقش اجتماعی و مشارکتی اعضای شورای دانش‌آموزی در امور مدرسه

رودهن (پانا) - کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش رودهن گفت مدارس لازم است نقش اجتماعی و مشارکتی اعضای شورای دانش‌آموزی در امور مدرسه را در راستای آموزش مفهوم حضور اجتماعی ثمربخش، افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری این دانش‌آموزان، فعال و پویا کنند.

کد مطلب: ۱۳۴۸۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت پررنگ کردن نقش اجتماعی و مشارکتی اعضای شورای دانش‌آموزی در امور مدرسه

شیرین خسروشاهی، کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش رودهن در گفت وگو با پانا گفت: «با توجه به نقش پررنگ شوراهای دانش‌آموزی در مدارس، لازم است که معاونین و مربیان پرورشی در مدارس، دانش‌‌آموزان اعضای شورای دانش‌آموزی را در تصمیم‌گیری‌ها و امور مدرسه مشارکت داده، جلسات مختلف برگزار کنند که در بسیاری از این جلسات مدیر مدرسه حضور داشته باشد، تا این دانش‌آموزان به معنای واقعی، خود را در امور مدرسه دخیل دانسته و با انگیزه و پویا نقش خود را در مدرسه انجام دهند.»

وی افزود: «شورای دانش‌آموزی موقعیتی را فراهم می‌کند که در آن دانش‌آموزان نظر دهند، تصمیم‌گیری کنند، حرف‌هایشان شنیده شود، فعال شوند و تمام اینها باعث می‌شود در این صحنه به ایفای نقش اجتماعی بپردازند و برای حضور در جامعه آماده شوند.»

خسروشاهی در ادامه مطرح کرد: «در کلیه برنامه‌ها و مناسبت‌های اجرایی در مدارس اعضای شورا باید نقش کلید داشته باشند؛ ما در مسیر تربیت تمام ساحتی پیش می‌رویم و بی‌شک یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌ها همین اعضای شورای دانش‌آموزی هستند که در جایگاه یک فرد اجتماعی و کارآمد لازم با آنان رفتار شود، از کانون مدرسه و از میان همین دانش‌آموزان در آینده نقش‌ها و سمت‌های مختلف جامعه ایفا خواهد شد بنابراین بر ما وظیفه است که پویایی دانش‌آموزان در مدرسه را مدنظر ویژه قرار دهیم، شور و تکاپوی اجتماعی در میان دانش‌آموزان ایجاد کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار