معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

شهرستان بهارستان، در ایجاد موقعیت برای سوادآموزان پیشگام است

بهارستان یک(پانا)- معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران، شهرستان بهارستان را در ایجاد موقعیت برای افرادی که از تحصیل جا مانده‌اند، پیشگام دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۷۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان بهارستان، در ایجاد موقعیت برای سوادآموزان پیشگام است

مراسم افتتاح مرکز یادگیری محلی دولتی نهضت سوادآموزی شهید واعظی با حضور حیدر محمدی‌ الموتی رییس اداره سوادآموزی و فرشته اکبریان معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و سایر مسئولین شهرستانی برگزار شد.

فرشته اکبریان در این مراسم ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: یکی از ارزشمندترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، منزلت و جایگاهی بود که برای مقام بانوان ایجاد کرد؛ در ابتدای انقلاب بیش از ۶۰ درصد از زنان و دختران ما از نعمت خواندن و نوشتن محروم بودند، اما به برکت جمهوری اسلامی ایران و فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) نهضت سوادآموزی تاسیس شد،؛ به‌‌طوری‌که درحال‌ حاضر تعداد افراد بی‌سواد در کشور از ۶۰ درصد به ۶ درصد کاهش یافته که با همت و تلاش مضاعف مسئولین این میزان به حداقل خواهد رسید.

اکبریان در ادامه ضمن تبریک به سوادآموزان و آرزوی موفقیت برای آنان، اظهار کرد: کسانی که در کلاس‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند و برای کسب علم و سواد تلاش می‌کنند، با افراد بی‌سواد بسیار تفاوت دارند؛ زیرا آنها از این نعمت برخوردار هستند که فرزندان خود را به‌صورت بهتری تربیت کنند و همچنین در تحصیل فرزندانشان به آنها کمک کنند؛ علاوه‌ بر این افراد باسواد می‌توانند در اقتصاد خانواده موثر و مسیر سلامتی خود و خانواده را بهتر شناسایی کنند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان حاضر در مراسم، گفت: در سطح استان تهران، ۹ مرکز سواد آموزی برای ایرانی‌های جامانده از تحصیل تاسیس شده است که در بین شهرستان‌های این استان، شهرستان بهارستان پیشگام بوده است که با لطف و حمایت‌های مسئول سوادآموزی شهرستان و مدیریت آموزشگاه شهید واعظی این مرکز در شهرستان بهارستان تاسیس گردید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مرکز علاوه بر آموزش سواد به سوادآموزان، مهارت‌هایی از قبیل قالی‌بافی، خیاطی، آشپزی و... به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

خبرنگار دانش‌آموز: دنیا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار