در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

خواجه‌پاشا: «در آغوش درخت» را صادقانه ساختم

نمایش اعتبار و حرمت خانواده در «در آغوش درخت»

تهران (پانا) - کارگردان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» می‌گوید این اثری اعتبار و حرمت خانواده را که مهمترین شاخصه یک اجتماع و نجات دهنده سینما است، به تصویر می‌کشد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
خواجه‌پاشا: «در آغوش درخت» را صادقانه ساختم

نیلوفر نصیریان/ بابک لطفی خواجه‌پاشا کارگردان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در حاشیه اکران این فیلم در رویداد «شب سینمایی سوره» با نمایش آثار جشنواره فجر در حوزه هنری، در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه استقبال از این اثر تاکنون بسیار خوب بوده است، اظهار کرد: «صاحب فیلم شدن یک نعمت است و اینکه بتوانیم حرف خود را به مردم بزنیم و دغدغه خود را با ایشان اشتراک بگذاریم، ارزشمند است.»

وی با اشاره به اینکه با فیلمش صادق بوده است، مطرح کرد:«سعی کردم صادقانه بنویسم و کارگردانی کنم. همچنین شوآف نداشته باشیم و بیشتر از چیزی را که بلد هستیم، نگوییم.»

کارگردان «در آغوش درخت» ادامه داد:‌ «هر فیلمسازی دوست دارد سینمای خودش را داشته باشد؛ من به این می‌گویم شاعرانگی سپید. می‌شود مرگ را هم شیرین بیان کرد. به عنوان مثال مرگ از منظر سهراب زیباست در صورتی که می‌توان سیاه دید.»

لطفی خواجه‌پاشا تاکید کرد:« در جامعه امروز به دلیل دغدغه‌های زندگی ماشینی، مشکلات و معیشت هرچه قدر درد را با یک ادبیات نرم‌تر بگوییم و پلشتی‌ها را کمتر کنیم، مخاطب بیشتر با فیلم همراه می‌شود و تاثیرگذاری‌اش بیشتر است.»

وی با بیان اینکه تلاش کرده است اصول فیلمسازی را از کسانی یاد بگیرد که در سنیما جایگاه درستی دارند، گفت: «مجید مجیدی و رضا میرکریمی از استادان من بودند و سال‌ها دستیاری ایشان را کردم. سینمای ایران از نظر من سینمای اخلاق است. این سینما برای ماست. سینمایی که رنگ و رویش رفته است، سینمای اروپای شرقی‌ست و ما هم از آن وام گرفتیم.»

این فیلمساز یادآور شد: «اما فراموش نکنیم که «خانه دوست کجاست؟»، «بچه‌های آسمان»، «خیلی دور خیلی نزدیک» و... همه برای ما و سینمای ماست که کشورهای دیگر ندارند، همچنین که لُر، کُرد، و بلوچ را ندارند. وقتی وارد این اقلیم‌ها می‌شویم برای مخاطبان خارجی بسیار جذاب است و آن‌ها دوست دارند چیزهایی را ببینند که برای ماست و منحصر به فرد تر است.»

لطفی خواجه‌پاشا در پایان با بیان اینکه «در آغوش درخت» اثری برای نمایش اعتبار و حرمت خانواده است، خاطرنشان کرد:«مهمترین شاخصه یک اجتماع و نجات دهنده سینما، خانواده است. سینما جایی‌ برای با هم دیدن است که امیدوارم دوباره به روزهای پُرفروغ آن بازگردیم.»

فیلم سینمایی «درآغوش درخت» به کارگردانی بابک لطفی خواجه‌پاشا و تهیه کنندگی سجاد نصرالهی محصول مشترک سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار