آغاز جشنواره فیلم فجر در شیراز

اکران رایگان فیم‌های جشنواره فجر در تالار حافظ شیراز

شیراز (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در شیراز، اعلام کرد که همه فیلم‌های بخش سیمرغ امسال در ۴ سینمای این کلانشهر اکران می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۵۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جشنواره فیلم فجر در شیراز

بیست و دومین جشنواره فیلم فجر در فارس، از روز دوشنبه 17 بهمن ماه در شیراز کار خود را آغاز کرده است و تا 22 بهمن ماه ادامه دارد.حمیدرضا قانعی در نشست خبری که به این منظور در تالار گفت‌وگوی اداره مل ارشاد فارس برگزار شده بود، با ابراز خرسندی از برگزاری بیست و دومین دوره این جشنواره در فارس، گفت: خیلی سال ها که سایر استان ها موفق به برگزاری جشنواره نشدند، استان فارس آن را برگزار کرد و امیدوارم امسال هم بتوانیم میزبان خوبی برای این جشنواره و اهالی سینما و هنر باشیم.

قانعی با اشاره به اینکه اکران فیلم در 4 سالن سینمای شهر انجام می‌شود، افزود: امسال تلاش کردیم با بهسازی زیرساخت صدا و تصویر تالار حافظ، این تالار را با ظرفیت 900 نفر، با کیفیت بهتری که قطعا از دید مخاطب پنهان نخواهد ماند به جدول اکران فیلم فجراضافه کنیم.

وی از اکران روزانه دو فیلم در تالار حافظ و برگزاری جلسات نقد و بررسی روزانه فیلم‌های شب قبل در ساعت ۲۰ در کافه کتاب تالار حافظ خبر داد و افزود: جلسات نقد با حضور کارشناسان با تجربه و جوان برگزار می‌شود تا شاهد افزایش دانش اهالی فرهنگ و هنر نیز در این جشنواره باشیم.

سینما سعدی با ۶۰۰ صندلی، تالار حافظ با با ۵۰۰ صندلی در طبقه همکف و 400 صندلی در بالکن، و دو سالن نارنجی و بنفش هنرشهر آفتاب میزبان اکران فیلم‌های جشنواره است؛ که به گفته قانعی، بهای بلیت در سینما سعدی ۳۵ هزارتومان و در سالن های هنرشهر آفتاب، ۴۵ هزارتومان است، رقمی که به تاکید برگزار کنندگان هرچند در شرایط اقتصادی کنونی گران است، اما به منظور حمایت از سینماگران مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در شیراز تمامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ اکران می شوند، گفت: ابتدا تنها ۱۶ فیلم به عنوان سهمیه شیراز در نظر گرفته شده بود که با پیگیری هایی که انجام شد ۲۳ فیلم در جدول اکران شیراز قرار گرفته‌اند.

وی ویژگی خاص جشنواره این دوره را تعداد زیاد کارگردان های جوان یا به اصطلاح "فیلم اولی" عنوان و اضافه کرد: آنچه در فیلم‌های امسال مشهود است فاصله گرفتن کارگردانان از فضای صرفا اجتماعی و حرکت به سمت فضاهای متنوع و به خصوص ژانر تاریخی، است.

بیست و دومین جشنواره فیلم فجر با ۶۸ سانس اکران کار خود را در فارس آغاز کرده است و این احتمال است که این تعداد حداقل به ۷۱ سانس افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار