معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

بزرگ‌ترین اعتکاف دانش‌آموزی پسران کشور در اصفهان

بیش از ۲۰ هزار دانش آموز در استان معتکف شدند

اصفهان(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت طبق رصدهای انجام شده بزرگ‌ترین اعتکاف دانش‌آموزی پسران کشور با شرکت بیش از هزار دانش‌آموز در مسجد سید اصفهان در حال برگزاری است که با ورود مستقیم اداره کل آموزش و پرورش استان با همکاری مجموعه ابناالامام به این موضوع همراه شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۴۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بزرگ‌ترین اعتکاف دانش‌آموزی پسران کشور در اصفهان

مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل با بیان اینکه اعتکاف دانش‌آموزی قبل از دوران تعطیلی کرونا به این شکل که برای دانش‌آموزان به‌صورت رسمی اعلام و برنامه‌ریزی شود وجود نداشته است، اظهار کرد: امسال در شهر اصفهان نزدیک به ۲۰ مسجد و در استان قریب به ۱۰۰ مسجد میزبان اعتکاف دانش‌آموزی بوده‌اند که حدود ۷۰ مسجد با مشارکت مستقیم آموزش و پرورش و مجموعه‌های فرهنگی بوده است.

وی گفت: برآورد اولیه ما این است که بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف‌های رسمی ما شرکت کرده‌اند و این تعداد جدای از دانش‌آموزانی است که همراه با والدین خود در اعتکاف شرکت کرده‌اند.

نم نبات ابراز کرد: طبق رصدهای انجام شده بزرگ‌ترین اعتکاف دانش‌آموزی پسران کشور با شرکت بیش از هزار دانش‌آموز در مسجد سید اصفهان در حال برگزاری است که با ورود مستقیم اداره کل آموزش و پرورش استان با همکاری مجموعه ابناالامام به این موضوع همراه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی مختلفی نظیر حضور شهید گمنام در مراسم اعتکاف، مراسم دست‌بوسی پدر و جشن دانش‌آموزی به همراه پدر؛ کارگاه‌های آموزشی تبیین اندیشه‌های فکری مقام معظم رهبری، سواد رسانه‌ای، صوت، لحن و حفظ، مداحی، گرافیک و انیمیشن و مراسم منتخب اعمال ام داوود و وفات حضرت زینب (س) را در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: استقبال از مراسم اعتکاف بسیار خوب بوده است به‌نحوی‌که از روستاها و مناطق دوردست هم تقاضای حضور در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی وجود داشت و بعضاً تماس‌هایی گرفته شد که کلاس درس در حال تعطیل‌شدن است.

نم نبات عنوان کرد: هماهنگی‌هایی انجام شد تا غیبت دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف مجاز باشد و از معلمان گران‌قدر درخواست شد تا در صورت امکان درس جدیدی ندهند تا دانش‌آموزان از لحاظ تحصیلی ضربه‌ای نخورند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه استقبال دانش‌آموزان پس از دو سال آموزش غیرحضوری و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن، قابل‌تقدیر است، گفت: استقبال دانش آموزان از اعتکاف کم‌نظیر بوده است اما به دلیل درنظرگرفتن ظرفیت مساجد محدودیت‌هایی برای حضور دانش‌آموزان وجود داشت و سایت ثبت‌نام بسته شد.

وی با اشاره به اهمیت اعتکاف دانش‌آموزی گفت: آشنایی دانش‌آموزان با خودشناسی و اینکه بفهمند که در کنار درس‌خواندن باید به شناخت خود برسند تا بتوانند در مسیر زندگی و آینده‌سازی موفق باشند در این آیین مورد تأکید جدی قرار دارد.

نم نبات همچنین ویژگی خاص اعتکاف دانش‌آموزی را با اعتکاف دیگر اقشار جامعه در موضوع تربیتی و پرورشی دانست و گفت: از سویی بهترین و مطمئن‌ترین نقطه اتصال مبلغان دینی با نوجوانان و جوانان، طرح امین است که در قالب آن دانش‌آموزان معتکف بیشتر با مسائل عمیق اسلامی آشنا می‌شوند و ضمن آگاهی از فرهنگ اسلامی ایران، باورها و اعتقادات ایرانی‌اسلامی نوجوانان تقویت می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای این مراسم معنوی قابل‌توجه است و می‌تواند سبب تقویت کمی و کیفی آن شود.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در مراسم اعتکاف پیش از آغاز این مراسم با ورود سایت GOFTEMANRAZM.IR به‌صورت فردی و گروهی و با حداقل هزینه در این برنامه معنوی ثبت‌نام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار