نگاهی به رویکرد حوزه هنری دیجیتال در قالب «امید»

تهران (پانا) - حوزه هنری دیجیتال در قالب «امید» و با مرکز نوآوری امید قادر است جریان عظیمی از فعالیت‌های نوآورانه را در سطح ملی کشف، حمایت و به سرانجام رسانده و اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

کد مطلب: ۱۳۴۴۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به رویکرد حوزه هنری دیجیتال در قالب «امید»

حوزه هنری دیجیتال به عنوان طلایه‌دار عرصه نوآوری در کنار سایر بخش‌های حوزه هنری وظایف محوله خود را با هدف غنای محصولات، خدمات و ارائه زیرساخت‌های لازم به جهت پیشبرد اهداف تعیین شده در فضای مجازی به سرانجام رسانیده است.

این مجموعه قریب به دو سال است که با ایجاد بستر لازم زمینه فعالیت گروه‌های مستعد و همچنین حمایت از طرح و ایده‌های نوآورانه را در دستور کار داشته و با تأسیس استارتاپ استودیوی نفس دست به فعالیت‌های گسترده‌تر زده است. در کنار ارائه خدمات فنی از جمله طراحی و پشتیبانی از سایت‌ها، مشاوره و راهنمایی مراکز مختلف حوزه هنری، طرح‌ها، ایده‌ها، برنامه‌ها و همچنین محصولات گوناگونی را از مرحله ایده تا اجرا پیاده‌سازی کرده است.

حمایت از تیم‌های صاحب ایده، تسهیل خدمات و همچنین گشایش مسیرهای نوین برای جذب و خدمات‌دهی به مخاطبین همچون تور مجازی حوزه‌هنری، نگارستان (گالری مجازی حوزه هنری)، مه را (باشگاه مخاطبان)، فرابین (داده پردازی) و تأسیس مجموعه‌های نوآورانه همچون مکتب مهر، مدرسه ماه و نشریه دیدینو ، از جمله فعالیت‌هایی است که در قالب حوزه هنری دیجیتال متولد شد و امروز به مخاطبین خدمات‌رسانی می‌کند.

موفقیت‌های پیاپی، انجام وظایف محوله، ارائه پیشنهادات راهگشا، ارائه خدمات تراز اول و همچنین جذب جوانان کارآمد و نخبه سبب شد تا حوزه هنری دیجیتال به عنوان یکی از قطب‌های فعال در عرصه فناوری و نوآوری فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، دارای جایگاه ممتاز و اثرگذار باشد. همکاری‌های گسترده با معاونت علمی ریاست جمهوری، برپایی خانه خلاق نفس و عقد قرارداد همکاری با مجموعه‌هایی همانند روبیکا نیز از دستاوردهای حوزه هنری دیجیتال به حساب می‌آید.

عملکرد و فهرست فعالیت‌های انجام شده در حوزه هنری دیجیتال سبب شد مدیریت این نهاد فرهنگی پس از مشورت و بررسی‌های لازم دامنه خدمات این مجموعه را در سطح ملی و فراملی ارتقا دهد.

از همین رو محمدمهدی دادمان ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی با منسجم کردن ظرفیت‌های نوآوری، رویکرد پیشتازانه‌ای را در دستور کار قرار داد و با ادغام حوزه هنری دیجیتال و چند مجموعه فعال و هم راستا در عرصه نوآوری و فناوری در ساختار سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری تلاش کرد موانع پیش رو را برداشته تا رویکرد متعالی نوآوری در این نهاد فرهنگی سرعتی مضاعف بگیرد.

«امید» یک مرکز نوآوری است که در کنار فعالیت مجموعه‌های ادغام شده که تا پیش از این به مخاطبان و بخش‌های گوناگون حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی خدمات رسانی می‌کردند قدم‌های بلند، اثرگذار و جریان سازی را برداشته و با حمایت از تیم‌های نوآور در سراسر کشور جهادی نوآورانه را رقم بزند.

به عبارت دیگر، امید به عنوان اصلی‌ترین بازوی فناوری و نوآوری در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب، جان تازه‌ای گرفته و در نظر دارد از نو به حمایت از ایده‌ها، کشف استعدادها و جریان سازی مؤثر و مستمر در حوزه تخصصی فرهنگ و هنر در سطح ملی و فراملی ورود جدی داشته باشد.

تجربیات گذشته، حضور نیروهای مجرب، متخصص، نخبه و همچنین خلاق در عرصه‌های گوناگون، ایجاد شبکه نخبگانی، جذب افراد فعال در عرصه دانش بنیان‌ها و همچنین گسترش بسترهای رشد افراد مستعد و خلاق در حوزه هنری دیجیتال سبب شد امین نادری به عنوان مدیرعامل شتاب‌دهنده امید سکان راهبری این مجموعه را در دست بگیرد و در کنار فعالیت‌های پیشین مجموعه حوزه هنری دیجیتال اتفاقات اثربخش تر در سطح کشور را مدیریت نماید.

به یاری خداوند شتاب‌دهنده امید با ایجاد و گسترش بخش‌های گوناگونی همچون کارستان انقلاب، خانه خلاق نفس، نهالستان امید و کارستان ایران قادر است جریان عظیمی از فعالیت‌های نوآورانه را در سطح ملی کشف، حمایت و به سرانجام رسانده و اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار