در مراسمی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور

300 بیرجندی حق خود را از پهلوی گرفتند

بیرجند (پانا) - مراسم واگذاری 300 سند املاک مسکونی غصبی در دوران پهلوی به مردم بیرجند برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
300 بیرجندی حق خود را از پهلوی گرفتند

این ۳۰۰ سند مسکونی و کشاورزی که در دوران پهلوی غصب شده بود، در مراسمی با عنوان واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند املاک ملت و همزمان در پنج استان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به مردم بیرجند تحویل شد.

این مراسم در بیرجند با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، معاون استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: واگذاری اسناد و املاک و خانه‌هایی که خاندان پهلوی غصب کردند به مالکان واقعی، از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

ناصر ناصری با بیان اینکه دهه فجر مظهر شکوه و عظمت ملت ایران و یادآور دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌های همه ملت و رهبری امام راحل است، ادامه داد: کشور دستاوردهای مختلفی دارد که باید برای مردم بیان شود و از نظر استقلال، کشور در زمان پهلوی بدون حتی یک دقیقه مقاومت بحرین را واگذار کرد اما دیدیم بعد از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران با مقاومت جانانه خود حتی یک وجب خاک کشور را به دشمن نداد.

وی ادامه داد: امسال باید دهه مبارک فجر را بیشتر گرامی بداریم و جشن بگیریم، چرا که استکبار جهانی می‌خواهد این جشن‌ها و دهه‌ها را از ما بگیرد تا از این طریق مردم از امام و رهبری و شهدا فاصله بگیرند.

وی گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب برای جوانان ضرورت دارد تا این ارتباط مردم با ولایت و شهدا هیچ گاه فراموش نشود چون با پیروزی انقلاب اسلامی بود که دشمن دریافت این انقلاب، رهبری و ملت به سمتی خواهد رفت که برای همه کشورهای آزادیخواه الگو شود به همین دلیل توطئه‌ها، مشکلات و دشمنی‌ها را آغاز کرد.

ناصری به برخی توطئه های دشمن اشاره کرد که ترور مردم، شخصیت‌ها و دانشمندان همچون شهید مطهری رجایی، مفتح، باهنر، بهشتی و دیگر افراد از آن جمله است و این موارد از برنامه‌های دشمن برای متوقف کردن کشور بود .

به گفته وی آن ها تلاش کرده اند هر روز یک اتفاقی برای کند شدن حرکت قطار انقلاب رقم بزنند.

وی با بیان اینکه نفوذ افراد خودفروخته همچون بنی صدر از دیگر برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب بود، گفت: دشمن همان ابتدای انقلاب، جنگ تمام عیار را علیه کشور آغاز کرد و این در شرایطی بود که هنوز ایران آنچنان نیرو و حتی سلاح سبک نداشت و بسیج و سپاه هم تازه شکل گرفته بودند.

ناصری افزود: دشمن در اوج جنگ با نامردی تمام از سلاح شیمیایی استفاده کرد و علاوه بر این به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران نیز موشک زدند و به فرمانده آن جایزه دادند.

وی با بیان اینکه بهترین جوانان ایران خون خود را دادند تا این انقلاب پایدار بماند، گفت: هرچه از عمر انقلاب گذشته پایه‌های آن محکم‌تر شده است و این اقتدار، دسیسه‌های دشمن را هم خنثی کرد. ناصری افزود: دشمن بعد از اینکه از جنگ سرافکنده بیرون آمد، به سراغ فتنه‌های مختلف از جمله فتنه ۸۸ رفت و پس از شکست‌های متوالی اخیرا به سراغ جنگ رسانه‌ای و سنگین‌ترین تهاجمات علیه فکر و ذهن جوانان و مردم رفته است.

وی با بیان اینکه روح معنوی و مذهبی سرلوحه کار در کشور است، گفت: انقلاب اسلامی به خدا و مردم و تأسی از دین، اسلام و قرآن متکی است و مردم و مجموعه نظام همواره مطیع ولایت بوده و خواهند بود لذا توطئه‌های دشمن به جایی نخواهد رسید.

معاون استاندار اضافه کرد: دشمن فکر می‌کرد پس از رحلت امام خمینی (ره) شاکله انقلاب به هم می‌ریزد اما خلف صالح ایشان بیش از سه دهه است که به شایستگی تمام انقلاب را پیش می‌برند.

وی سازش با استکبار را امنیت‌سوز خواند و گفت: مقاومت امنیت‌ساز است و چنانچه سازش اتفاق بیفتد باید نوچه و تابع و مستعمره باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار