معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

برنامه‌های دهه فجر تا پایان بهمن ماه تداوم یابد

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد باید تمهیدی اندیشیده شود که برنامه‌های دهه فجر تا پایان بهمن ماه تداوم یابد .

کد مطلب: ۱۳۴۴۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های دهه فجر تا پایان بهمن ماه تداوم یابد

سردار فتح اللهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: چندین برنامه جهت اجرا در طول بهمن ماه نیز به مدارس ابلاغ شده که مدارس باید گزارش انجام آن را به ادارات مناطق استان و اداره کل آموزش و پرورش البرز ارسال کنند.

وی در رابطه با سامان‌دهی سرودهای همگانی بیان کرد: به طور کلی ۶ سرود همگانی برگزیده شده اند که می‌بایست در مدارس سراسر استان کار شوند؛ جریان سازی سرود و اینکه دانش آموزان به وسیله سرود در مدرسه زنده و شکوفا شوند باید در وجهه همت معاونین پرورشی مدارس قرار بگیرد. همچنین در حال ساماندهی و آماده سازی سرود ۱۳۵۷ نفره برای راهپیمایی ۲۲ بهمن هستیم تا در این روز بتوانیم حضور جدی و ثمربخشی از توانمندی های دانش آموزان ارائه دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه با اشاره به اهمیت تدارک ویژه برنامه های خلاقانه در مدارس همزمان با ایام دهه فجر اظهار کرد: وجود ویژه برنامه های شاد ، متنوع، جذاب و دانش آموز پسند می‌تواند تاثیری قابل توجه در فضاسازی دهه مبارک فجر داشته باشد. برنامه هایی از قبیل روایتگری پیروزی انقلاب اسلامی توسط دانش آموزان، سرود، دکلمه، سخنرانی و تئأترهای دانش آموزی برای آشناسازی دانش آموزان با انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

وی در ادامه خطاب به مدیران و معاونین پرورشی مدارس در رابطه با پویش هیس طوری خاطرنشان کرد: پویش هیس طوری پویشی با محوریت آگاهی رسانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان دانش آموزان است ؛ نسخه الکترونیکی کتاب ها در این پویش به تاریخ استعماری کشورهای جهان در طول ۵۰۰ سال گذشته می‌پردازد. این کتاب ها با قلم شیوا و به شیوه ادبیات نوجوان به رشته تحریر درآمده اند و مهم ترین وقایع تاریخی را در قالب داستان و به طرز موثری روایت می‌کنند. از مدارس نیز می‌خواهیم که درباره این پویش اطلاع رسانی کافی را داشته باشند و یک دوره از این کتاب‌ها را برای مدرسه تهیه کرده و در اختیار دانش آموزان قرار دهند تا آنان را به سوی پویش کتابخوانی هیس طوری سوق دهند.

فتح اللهی همچنین با اشاره به مسابقه کتاب‌خوانی دکل هم گفت: فایل های صوتی کتاب دکل با همکاری بنیاد مهدویت هر روزه منتشر می‌شوند و سوالاتی نیز از داخل فایل ها طراحی شده که در سامانه پورس لاین بارگذاری شده است. دانش آموزان و فرهنگیان نیز می‌توانند در این مسابقات شرکت کرده و به پرسش ها پاسخ دهند و هر شب جوایز نفیسی به نفرات منتخب اهدا خواهد شد.

وی در رابطه با اهمیت اختصاص یک زنگ با محوریت پاسخ به شبهات و برگزاری تریبون آزاد در مدارس تاکید کرد: باید در طول بهمن ماه، در تمامی مدارس یک زنگ به گفت و گو و تریبون آزاد دانش آموزی اختصاص داده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان ضرورت اکران مستندهای عماریار بیان کرد: اکران مستندهای خوب عماریار در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی و فیلم ها و مستندهایی که توسط اداره کل آموزش و پرورش معرفی می‌شوند باید در سینما مدرسه انجام شود تا همه دانش آموزان این دسته از نمایش ها را ببینند و از آنها بهره مند شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: بازدید از موزه عبرت نیز یکی از برنامه های مورد تاکید ماست. از معاونین مدارس می‌خواهیم همت کنند و دانش آموزان منتخب خود را حداقل یک اتوبوس تا پایان اسفندماه به این موزه ببرند، چرا که بسیار اثرگذار و ثمربخش خواهد بود.

فتح اللهی همچنین درباره مسابقه سخنرانی صوتی یادآوری کرد: مسابقه سخنرانی صوتی در قالب فایل های ۳ الی ۵ دقیقه و زیر ١٠ مگابایت از دیگر برنامه های فجر محور است که با دو موضوع برگزار می‌شود. مورد اول اینکه چرا باید به آینده ایران امیدوار بود و مورد دوم اینکه آیا آمریکا رو به افول است و نشانه های افول آن چیست؟ دانش آموزان علاقه مند می‌توانند آثار خود را به معاونین پرورشی مدارس در بستر شبکه شاد ارسال کرده و در نهایت پس از بررسی و داوری آثار جوایز نفیسی به منتخبین تعلق خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در پایان عنوان کرد: خوشبختانه زنگ انقلاب به شکل باشکوهی در مدارس برگزار شد ؛ انشالله برنامه های باکیفیت و خلاقانه ذکر شده را در طول بهمن ماه و ایام دهه فجر برای دانش آموزان مدارس اجرا خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار