به مناسبت بزرگداشت دهه فجر اجرا می‌شود

افتتاح و آغاز عملیات ۳۵ پروژه با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان در زرقان

شیراز (پانا) - فرماندار شهرستان زرقان، با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ایام دهه فجر در زرقان اجرا می‌شود، از افتتاح یا آغاز عملیات ۳۵ پروژه با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان به همین مناسبت در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و آغاز عملیات ۳۵ پروژه با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان در زرقان

احسان خازن، امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح بزرگترین کشتارگاه جنوب کشور و یکی از بزرگترین واحدهای مرغ و صنعتی با اعتبار هر کدام ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان پروژه‌های شاخص قابل افتتاح این شهرستان در ایام سخن گفت و افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی با اعتبار ٥٤ میلیارد تومان و افتتاح پردیس سینمایی شهر زرقان با سه سینما از جمله این پروژه‌ها است.

وی آغاز عملیات ساخت مرکز همایش این شهرستان با ظرفیت ١٢٠٠ نفر را یکی دیگر از پروژه‌های دهه فجر در این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: این مرکز که پیش‌بینی می‌شود ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد، به لحاظ امکانات و ظرفیت برای شهر شیراز و مردم این شهر کاربردی است.

بازسازی خوابگاه شهید چمران و سلف سرویس و زمین چمن مصنوعی، پروژه‌های مرتبط با حوزه برق با مشارکت دهیاری‌ها از دیگر پروژه‌های دهه فجر در این شهرستان است که خازن از آن‌ها نام برد و افزود: بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در این ایام پیش‌بینی شده است که برپایی غرفه‌های مشاغل زودبازده و تقدیر از کارافرینان برتر و اجرای بزرگترین پیاده روی خانوادگی از جمله این‌ برنامه‌هاست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تغییر کاربری بخشی از پارک ملی بمو در راستای اجرای طرح ملی مسکن، با ابراز بی اطلاعی از این طرح، گفت: توسعه ابعاد مختلفی دارد، یکی از مبانی توسعه حفظ محیط زیست است و تاکنون هیچ عزمی در خصوص تعییر کاربری پارک ملی بمو وجود ندارد، بلکه ما پیشنهاد حفاظت پهبادی از پارک ملی بمو را نیز با اعتبار ۵۰ درصدی از ما و ۵۰ درصد اداره کل محیط زیست را ارائه داده‌ایم.

خازن اضافه کرد: در بخش کشاورزی مکانیزه نیز احداث ٢٥ واحد گلخانه در دستور کار است و با توجه به وجود دامداری‌های متعدد در این منطقه به عنوان یکی از چالش‌های این شهرستان، یکی از میراث هایی است که از گذشته به ارث رسیده است و باید به سمت ایجاد مجتمع های دامداری به منظور هدایت آب و... این موارد داشته باشیم و در این راستا به واحدهایی که بخواهند صنایع تبدیلی و کارخانه‌های مرتبط راه‌اندازی کنند، تسهیلات ویژه‌ای ارائه کنیم.

وی از تشکیل کارگروه برخورد با تصرف اراضی ملی خبر داد و افزود: بعد از ده سال وقفه، با تشکیل این کارگروه موفب به رفع تصرف از ۴۰ هکتار اراضی ملی شدیم و این موضوع را به جد دنبال می‌کنیم و برخورد با متخلفین ادامه دارد و با هرگونه دست‌اندازی ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری در زرقان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث نهضت ملی مسکن نیز ٦ هزار خانوار در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد ١٧٠٠ متقاضی واجد شرایط شناخته شده و زمین برای ساخت مسکن آنها پیش بینی شده است که ٧٠ واحد از این تعداد در طرح ملی مسکن در لپویی و ۱۰۰ مورد در رحمت‌آباد از تعهدات دولت است که احداث می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار