نبی باقری‌ها در گفت‌وگو با پانا:

داوران شمشیر را برای پرسپولیس از رو بسته اند

با زدن یحیی گل‌محمدی بزرگ نمی‌شوید/ نکونام در لالیگا چه چیزی یاد گرفته است/ پرسپولیس با این روند پنجم می‌شود

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است، داوران شمشیر را از رو برای سرخپوشان بسته‌اند و روز روشن سر تیم را می‌برند.

کد مطلب: ۱۳۴۳۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
داوران شمشیر را برای پرسپولیس از رو بسته اند

نبی‌الله باقری‌ها در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به قضاوت فاجعه‌بار داور بازی پرسپولیس و آلومینیوم اظهار داشت:«اعصاب و روان آدم به هم می‌ریزد. اینکه فوتبال نیست. مگر می‌شود داور از دقیقه اول بازی روی اعصاب بازیکن برود و حتی روی اوت‌ها هم اشتباه کند؟ استپ سینه را هند بگیرد؟ آفساید را نبیند و اخراج کند؟ پنالتی واضح را کرنر بگیرد در حالی که توپ اصلا اوت شده بود. اینها شمشیر را از رو برای پرسپولیس بسته‌اند. خوب از اول بگویید ما نمی‌خواهیم تیم شما در لیگ باشد. چرا با روح و روان ۵۰ میلیون بازی می‌کنید.»

وی ادامه داد: «چرا می‌خواهید یکی (یحیی) را بکوبید، تیم و هوادارانش را نقره داغ می‌کنید؟ این داورانی که روز روشن علیه پرسپولیس سوت می‌زنند، آیا بعد از بازنشستگی برایشان درگیری ذهنی ایجاد نمی‌شود و عذاب وجدان نمی‌گیرند؟ چطور داور جلوی خودش در فاصله ۳متری آفساید را پرچم نمی‌زند اما اخراج ۱۰ متری را می‌بیند؟ آدم کور هم باشد، می‌تواند از خطوط زمین آزادی آفسایدگیری را تشخیص دهد.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «هفته قبل در بازی با فولاد هم آن اتفاقات افتاد. نکونام که ادعا دارد در لالیگا فلان بوده و لالیگایی است، در اسپانیا چه چیزی یاد گرفته است؟ مربیان باید اخلاق و شرافت خودشان را حفظ کنند نه اینکه برای نتیجه گرفتن دست به هر کاری بزنند.»

وی ادامه داد: «گواردیولا قبل از بازی با آرسنال از دستیار سابقش آرتتا که رقیبش بود، چقدر تعریف کرد. آدم کیف می‌کند. اما اینجا همدیگر را تحقیر می‌کنند. باید یاد بگیریم با کوبیدن کسی بزرگ نمی‌شویم. فولاد با آن همه امکانات و بازیکن و مجموعه ای حرفه‌ای، آن چه فوتبالی است بازی می‌کند؟ همه‌اش داد و بیداد و درگیری و اخراج. زمان ما خیلی بهتر بود. اگر حاشیه‌ای می‌شد، حداقل هفته‌ای یک بار. نه اینکه الان هر بازی حداقل ۲۰ حاشیه دارد. داور را مجبور می‌کنند که تعمدی یا سهوی خطاها را نگیرد. وقتی نکونام را اخراج کرد، پنالتی روی دیاباته را دید اما ترسید سوت بزند. من ایرادی به داوران نمی‌گیرم. اینها طوری چیدمان می‌کنند تا بتوانند به خواسته خود برسند.»

نبی باقری ها گفت: «من تمام حرف‌های یحیی را قبول دارم. یک زمانی اگر داور آفساید میلیمتری و سخت را تشخیص ندهد، اشکالی ندارد اما واقعا آفساید بازی با آلومینیوم خیلی واضح بود. وقتی کارشناسانی که همیشه از داوری ها دفاع می‌کنند، در این چند بازی اذعان کردند که علیه پرسپولیس اشتباه صورت گرفته، دیگر خودتان ببینید چقدر اوضاع خراب است. متاسفانه همه چیز را از مردم گرفتیم. درست و حسابی اجازه حضورشان در ورزشگاه را که نمی‌دهیم هیچ، حتی اجازه نمی‌دهیم پای تلویزیون از بازی لذت ببرند. این رفتارها به خودشان آسیب می‌زند و مردم از فوتبال زده می‌شوند. شما ببینید زیر پای قرارداد ویلموتس را چه کسانی امضاء زده‌اند و الان همان‌ها سکان هدایت فوتبال را دارند.»

وی ادامه داد: «این فوتبال آدم سالم نمی‌خواهد. آدم چاپلوس و بله قربان گو می‌خواهد. من به حق واقعی خودم در فوتبال نرسیدم و باید حداقل ۶۰ بازی ملی داشتم. اما زیر بار باج دادن نرفتم. در این فوتبال صداقت داشته باشی به جایی نمی‌رسید. من و خیلی از همدوره‌ای‌های من مدرک پرفشنال آسیا داریم اما حتی لیگ ۳ هم به ما تیم نمی‌دهند. بخواهیم هم ورود کنیم، نمی‌توانیم. الان مدارس فوتبال ما افتضاح هستند و در همه شهرها از این اتفاقات ناگوار می‌افتد. اینها توان مدیریت فوتبال ندارند. برای اینکه خودشان را تبرئه کنند، دیگران را می‌زنند. رئیس فدراسیون ما این قدر وقیح و پررو و لی مسئولیت است که جوابگوی عملکرد افتضاحی که به بار آورد، نیست و تازه طلبکار است.»«

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «اگر نمی‌خواهید پرسپولیس با یحیی قهرمان شود، چرا دنبال زدن تیم می‌روید. برای شما که کاری ندارد. راحت یحیی را کنار بگذارید. با این روندی که داوران در پیش گرفتند، پرسپولیس در پایان فصل پنجم هم نمی‌شود. روح و روان تماشاگران را به هم ریخته‌اند. کی روش آن میراث ننگی که به این فوتبال دفاعی اورد، خیانت بزرگی کرد. بی شخصیتی و لمپنیسم و دعوا و جار و جنجال را به مربیان یاد داد. من که در فقر بزرگ شدم و به پرسپولیس رسیدم، مگر از فقر مُردم؟ حاضر نشدم دست به هر کاری بزنم تا بیشتر بمانم. فیلم صحنه‌های بازی با آلومینیوم را به استقلالی‌ها هم نشان دهید، می‌گویند که داور عمدی سوت زده است. یحیی به آن آرامی، را به نقطه‌ای رساندند که داد و بیداد می‌کند. داور کور هم بود باید پنالتی می‌گرفت. آفساید می‌گرفت.»

نبی باقری‌ها گفت: «وار هم بیاید، اوضاع همین است. بالاخره داور وسط باید تائید کند. کارها همبستگی پرسپولیسی‌ها را بیشتر می‌کند اما همیشه نمی‌شود با این ناملایمتی ها با اتحاد جنگید. بازی‌های زیادی باقی مانده است. ما زمان قطبی که قهرمان شدیم، ۶ امتیاز از ما کم کردند و کار به هفته های آخر کشید اما الان خیلی بازی مانده و همین طور داوران پیش بروند، پرسپولیس پایان فصل پنجم هم نمی‌شود. پرسپولیس فنی خیلی باوزنه است و تیمی حریفش نیست اما می‌بینید که چه بلایی دارند، سرش می‌آورند.»

بهنام آقاجانلو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار