همایش همیار مشاوران پاکدشتی

پاکدشت (پانا) - همایشی تحت عنوان همیاران مشاور، در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش همیار مشاوران پاکدشتی

این همایش که به همت کارشناس مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، ویژه همیار مشاوران متوسطه اول بود؛ مشاوران مدارس سطح شهرستان، کارشناسان مشاوره اداره کل شهرستان‌های استان تهران، مدیر مرکز مشاوره و مشاوران پیشکسوت پاکدشتی نیز دیگر مهمانان این همایش بودند.

طیبه ایوبی، کارشناس مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش پاکدشت، ضمن خیرمقدم به حاضرین بر اهمیت حضور همیار مشاور در بین دانش‌آموزان دیگر، برای ارتباط قوی‌تر با مشاور مدرسه، جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: بسیاری از دانش‌آموزان، با همسالان خود ارتباط بهتری برقرار می‌کنند و این می‌تواند در تسهیل مشکلات و ارتباط بهتر با مشاور مدرسه کمک‌کننده باشد.

فائزه پورقربان، کارشناس اداره مشاوره اداره کل شهرستان‌های استان تهران، از اجرای طرح همیار مشاور با تمرکز بر آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی خبر داد و افزود: همیار مشاوران در سطح گسترده و با آموزش کافی می‌توانند به همتایان خود در مواجهه با موضوعاتی از قبیل بی‌رغبتی به مدرسه، زورگویی، سوگ، مشکلات ارتباطی، آگاهی درباره سلامت جنسی، کمک به دانش‌آموزان انتقالی و ..... کمک کنند.دنقطه اتکای موفقیت برنامه همیار مشاوران، ارتباط قوی دانش‌آموزان، مشاوران، مدیران و دیگر کارکنان است.

سپس، مژگان علی‌کائی، مدیر مرکز مشاوره آموزش و پرورش پاکدشت، از اهمیت کنترل هیجانات در سنین بلوغ گفت و آموزش‌هایی به همیار مشاوران ارائه کرد.

او گام اول در مدیریت احساسات و هیجانات را شناسایی آن‌ها دانست و اضافه کرد: تا زمانی که نوجوان نسبت به این هیجانات آگاهی کافی و لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند راهکار مناسب برای مدیریت آن‌ها بیابد.

بعد از آموزش کنترل هیجانات که توسط مدیر مرکز مشاوره ارائه شد، زهرا صفری، مشاور یکی از مدارس پاکدشت، آموزش کوتاهی از آرام‌سازی و تکنیک‌های شاد بودن ارائه کرد و گفت: تکنیک‌های شاد بودن و خنده، تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسم و روح افراد دارد؛ به طوری که اندیشمندان بزرگ، چون انیشتین نیز برای بهبود عملکردشان، این تکنیک‌ها را در زندگی خود به کار می‌بردند.

در ادامه‌ برنامه، دانش‌آموزان دبیرستان زینبیه، مهارت‌های زندگی را با اجرای نمایش و با استفاده از زبان بدن، به حاضرین معرفی کردند.

در خلال این همایش، از مشاوران پیشکسوت پاکدشت و همچنین همیار مشاور نمونه استانی، توسط کارشناس مشاوره پاکدشت و کارشناسان مشاوره اداره کل، تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: عباس رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار