سازمان دانش‌آموزی خراسان‌شمالی :

پویش دانش‌آموزی « تکیه گاه امن» به مناسبت روز پدر برگزار می‌شود

بجنورد (پانا) - مدیر سازمان دان‌ آموزی خراسان‌شمالی از راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی، با محوریت بوسه مهر دانش‌آموزان بر دستان پدر، تکریم و کاشت گل به یاد پدران آسمانی، سرودن شعر و اجرای دکلمه برای پدر، ملاقات با پدران شهید در محله، ملاقات با پدران در آسایشگاه سالمندان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پویش دانش‌آموزی « تکیه گاه امن» به مناسبت روز پدر برگزار می‌شود

حسین کنعانی گفت: در آستانه میلاد با سعادت امام علی علیه السلام، ضمن تبریک پیشاپیش این روز بزرگ، مقام و منزلت پدر در پیشگاه پروردگار متعال را بی مانند توصیف کرد و با اشاره به « جایگاه پدر و احترام به مقام پدر» چنان در اسلام تاکید شده که می‌فرماید: «مومن به کسی می‌گویند که در تمامی امور مهم با پدر خویش مشورت کند و بدون اذن و اجازه قلبی وی کاری را انجام ندهد.»

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی اعلام کرد: این پویش به مناسبت ۱۳ رجب ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر از تاریخ 1401/11/12 لغایت 1401/11/30 به مدت 8 روز، با معرفی آثار در 30 بهمن برگزار می گردد.

کنعانی بیان کرد: بوسه مهر دانش آموز بر دستان پدر، تقدیر از پدر، تکریم پدران آسمانی (غبار روبی مزار پدرانی که دیگر در بین ما نیستند) محورهای محتوایی این پویش هستند.

وی گفت: دانش آموزان و مربیان می توانند آثار خود را در قالب، عکس، فیلم، نقاشی، فضاآرایی منازل، دکلمه خوانی، شعرخوانی و اجرای لب آهنگ (دابسمش) ارائه دهند.

مدیرسازمان دانش‌‌آموزی از تمامی مخاطبان به ویژه دانش‌آموزان و مربیان در خواست کرد، ضمن ثبت و ضبط صحنه‌های زیبای ادای احترام و تکریم خود به مقام بلند پدر، آثار خود را از طریق سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌ها و استان محل سکونت، به سازمان مرکز ارسال کنند تا برگزیده آثار از طریق کانال‌ها و گروه‌های ارتباطی به عنوان یک حسنه و عمل صالح، در معرض نمایش عمومی قرار گیرد.

کنعانی افزود: سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌ها آثار جمع آوری دانش‌آموزان و مربیان را به سازمان استان ارسال کنند تا برگزیده آثار از طریق کانال‌ها و گروه‌های ارتباطی به عنوان یک حسنه و عمل صالح، در معرض نمایش عمومی قرار گیرد.

از دیدگاه جامعه شناختی هم، احترام به راس هرم هر خانواده یعنی والدین، شیرازه و بنیان خانواده و روحیه اتحاد و انسجام را در بین اعضای آن تقویت کرده و در زندگی سالم پدر تا بتواند نقش یک الگوی سالم را برای فرزندش ایفا کند و فرزند با نگاه به پدر و تقلید از او سبک سالمی برای زندگی کردن در پیش بگیرد و در این زمینه انجام رفتارهای پسندیده اجتماعی را به فرزندش مستقیم و غیرمستقیم بیاموزد و او را به رعایت اخلاق و مسئولیت های شهروندی و اجتماعی و رعایت هنجارهای اجتماعی مقید سازد.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار