رونمایی از کتاب «روزگار طیبه» در قم

قم(پانا)- مراسم رونمایی از کتاب« روزگار طیبه» زندگی‌نامه شهیدان طیبه و مرتضی «واعظی دهنوی» و ابراهیم و فاطمه «جعفریان» در قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کتاب «روزگار طیبه» در قم

مراسم رونمایی از کتاب روزگار طیبه شرح زندگی و مبارزات شهیدان طیبه و مرتضی واعظی و ابراهیم و فاطمه جعفریان، عصر امروز به همت کنگره ملی شهدا، سازمان فرهنگی، شهرداری قم و انتشارات جمکران در خانه موزه شهیدان زین الدین قم برگزار شد.
در ابتدای مراسم فوق، علی اکبر خوشگفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به ویژگی بارز شهیده طیبه واعظی اظهار داشت: بر اساس اسناد موجود، این بانوی شهیده والامقام و مبارز، در دوران ستمشاهی تحت شدید ترین شکنجه ها از سوی ساواک قرار گرفت اما هیچ گاه حاضر نشد دست از حجاب بکشد و گفت «مرا بکشید ولی چادر از سرم بر ندارید»
حجت‌الاسلام میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه نیز در مراسم فوق با ابلاغ سلام و درود وزیر امور خارجه به خانواده های معظم شهدا و جمع حاضر و نیز گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی اظهار داشت: امام در وصیت نامه خود بر اهمیت بقای انقلاب اسلامی تاکید کرده است و اگر انگیزه الهی وجود نداشت انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.
وی افزود: مقام معظم رهبری نیز همواره بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدا تاکید دارند، اینکه در این مراسم یاد و خاطره شهیدان واعظی و جعفریان زنده می شود اقدام شایسته و بزرگی است.
محمد حسنی مدیر عامل موسسه انتشاراتی کتاب جمکران نیز بیان کرد: کتاب روزگار طیبه بسیار خوب و جذاب و منطبق بر مبارزات دهه 20 و 30 نوشته شده است.
وی افزود: جریان تحریف تاریخ پهلوی کاری کرده است که برخی از جوانان می گویند چرا انقلاب کرده ایم و دوران شاه شرایط خوب بوده است، طرفداران پهلوی در فضای مجازی با بحث های روانی و تحریف قصد دارند القای جدیدی از دوران شاه را نشان دهند.
مدیر عامل موسسه انتشاراتی کتاب جمکران بیان کرد: یکی از ویژگی های خوب کتاب روزگار طیبه این است که خواننده از آن خسته نمی شود و علاقه دارد تا ادامه موضوع را بداند.
در مراسم فوق فیلمی از خاطره گویی نحوه مبارزه، زندان و شهادت شهیدان موضوع کتاب به نمایش گذاشته شد. همچنین کتاب روزگار طیبه روایت زندگی، مبارزه و شهادت خواهران و برادران شهید طیبه و مرتضی «واعظی دهنوی» و ابراهیم و فاطمه «جعفریان» که به طور متقابل، زن و شوهر نیز بودند، رونمایی شد.
در این مراسم، «مریم فهیمی» نویسنده کتاب و خانواده های شهدای حاضر با اهداء هدایایی از سوی وزارت امور خارجه، کنگره ملی شهدای استان قم و نهاد کتابخانه های عمومی قم تجلیل شدند.
در مراسم رونمایی از کتاب، حمید مکارم مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم، مهدی توکلیان و حجت الاسلام علی لقمانپور مدیران کل نهاد کتابخانه های عمومی و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، سرهنگ محمدحسن حسینی معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، حجت الاسلام طباطبایی نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری شهرداری قم، حسن مالکی نژاد دبیر ستاد اجرایی جشن های ایام الله دهه فجر استان، حجت الاسلام مرتضی استقامت عضو شورای اسلامی شهر قم و برخی فعالان فرهنگی استان و پیشکسوتان دفاع مقدس حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار