معاون سوادآموزی البرز:

کاهش فاصله نرخ باسوادی از مهمترین دستاوردهای نهضت سوادآموزی پس از انقلاب است

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرزعنوان کرد کاهش فاصله نرخ باسوادی مردان و زنان و کاهش فاصله نرخ باسوادی شهری‌ها و روستائیان از مهمترین دستاوردهای نهضت سوادآموزی پس از انقلاب است.

کد مطلب: ۱۳۴۲۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش فاصله نرخ باسوادی از مهمترین دستاوردهای نهضت سوادآموزی پس از انقلاب است

رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر برگزاری باشکوه برنامه های دهه فجر تاکید کرد.

عسگرپور با بیان اینکه طی ۴ دهه گذشته، تحولی شگرف در ارتقا نرخ باسوادی جامعه ایران حادث شده است، افزود: افزایش نرخ باسوادی، کاهش فاصله نرخ باسوادی مردان و زنان و کاهش فاصله نرخ باسوادی شهری ها و روستائیان از مهم‌ترین دستاوردهای نهضت سوادآموزی پس از انقلاب است.

وی اظهار کرد: در راستای سیاست های فرهنگی سازمان نهضت سوادآموزی برنامه های متنوعی برای دهه فجر تدارک دیده شده که برگزاری مسابقه انشانویسی با موضوع پرسش مهر ریاست جمهوری و مسابقه کتابخوانی با موضوع طلای سرخ سرزمینم ایران ویژه سوادآموزان دوره انتقال،دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه دستاوردهای سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی، حضور در جلسات شورای پشتیبانی نواحی و شهرستان ها، دیدار با ائمه جماعات و فرمانداران شهرستان ها و... از مهم‌ترین برنامه هایی است که در این ایام اجرا می شود.

معاون سوادآموزی استان با بیان اینکه نرخ باسوادی در استان بیش از ۹۸ درصد است، اذعان کرد: ایجاد دغدغه ریشه کنی بی سوادی در جامعه را بایستی از طرق مختلف از جمله مردمی کردن سوادآموزی، سوادآموزی مدرسه محور، بهره مندی از ظرفیت‌های شورای پشتیبانی سوادآموزی، خیرین سوادیار در آحاد جامعه ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار