به میزبانی سازمان امور عشایر ایران برگزار شد:

مراسم مشترک ایران و بولیوی در حوزه اقوام و عشایر

تهران(پانا) - مراسم مشترک ایران و بولیوی در حوزه اقوام و عشایر به میزبانی سازمان امور عشایر ایران و همکاری امور بین المللی وزارت جهادکشاورزی و باحضور رئیس فراکسیون عشایری مجلس، رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، سفرا و نمایندگان ۱۲ کشور وجمعی از ایلات و عشایر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مراسم مشترک ایران و بولیوی در حوزه اقوام و عشایر

در این مراسم، علی کریمی فیروزجایی؛ رئیس فراکسیون عشایری مجلس و رومینا پرز؛ سفیر بولیوی در ایران بر توسعه روابط و تعاملات فرهنگی و اقتصادی بین اقوام عشایری دو کشور تاکید کردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون عشایری کشور در این مراسم عنوان کرد: هردو ملت جزو ملت های غنی هستند و از نظر تنوع گویشی و زبانی ما ۸۰ میلیون جمعیت داریم و با دارا بودن حدود ۱۰۰ گویش محلی، جزو کشور های غنی به شمار می آئیم.

وی افزود: کشور بولیوی نیز با حدود ۱۲ میلیون جمعیت دارای ۳۶ گویش محلی است که در کنار زبان رسمی شان که اسپانیولی است از فرصت های ارزشمند تاریخی و سرمایه های گرانقدر آن ملت به حساب می آید.

کریمی فیروزجایی درباره هدف برگزاری این مراسم عنوان کرد: همایش هایی از این دست می توانند به انتقال تجربیات چه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و چه در حوزه های اقتصادی و کشاورزی و مخصوصا دامپروری کمک کنند.

رئیس فراکسیون عشایری تصریح کرد: این چادرهایی که امروز در نمایشگاه ها دیده می شود، در کشور ما به سیاه چادر شهرت دارد که امروزه به یک بنگاه کارآفرینی، تولیدی و اشتغالزا تبدیل شده است.

علی کریمی فیروزجایی در پایان گفت؛ عشایر ایران دارای سبک زندگی خاصی هستند که هم از نظر اجتماعی و هم از نظر اقتصادی و مخصوصا از دید زیست محیطی خاص هستند، زندگی عشایری یعنی کوچ همراه با دام در امتداد بیابان ها که به خودی خود، جنبه ی زیبایی را نیز به وجود می آورد.

خبرنگار دانش آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار