امام جمعه چناران:

پروژه قطار شهری گلبهار به چناران بعد از ۱۲ سال در حد حرف باقی مانده است

چناران (پانا) - امام جمعه شهرستان چناران با انتقاد از کوتاهی مسئولان در اجرای ادامه پروژه قطار شهری گلبهار به چناران گفت این پروژه یکی از پروژه‌های ملی و مصوبه هیئت دولت است، اما عملاً بعد از ۱۲ سال همچنان در حد حرف باقی مانده است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
پروژه قطار شهری گلبهار به چناران بعد از ۱۲ سال در حد حرف باقی مانده است

حجت الاسلام و المسلمین مظفر تاجی، امام جمعه چناران با اشاره به ایام دهه فجر گفت: بررسی نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی از دلیری و شجاعتی مثال زدنی تا اعتقاد به انجام وظیفه و تکلیف الهی به بیان دیگر در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، مرجع ممتازی مانند امام خمینی (ره) با هدف مقابله با رژیم ستمشاهی و ریشه کن کردن ظلم و فساد همه جانبه در کشور حرکتی را آغاز کرد. در ادامه هم با تکیه بر قدرت لایزال الهی و استمداد از ائمه معصومین (ع)، بهره گیری از معارف عمیق اسلام و پیمودن مسیر قیام حسینی و فرهنگ عاشورا؛ ارکان سلطنت طاغوت را درهم پیچید.

وی گفت: زعامت امام راحل با اجرای اصول اسلام ناب، همان حقیقتی است که هیچ انقلاب و قیامی در اعصار گذشته پس از امامان معصوم (ع) به خود ندیدند و این همان رمز پایداری انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب نماز جمعه چناران بیان کرد: نقش حساس رهبری در شکل گیری نهضت اسلامی و غلبه بر حاکمیت طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی موضوعی است که بر هیچ کس پوشیده نیست و همه کارشناسان نیز برای رهبری امام بزرگوار در شکل گیری انقلاب اسلامی جایگاه و اهمیت ویژه ای قائل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین تاجی افزود:امام راحل، رهبری مدبر، شجاع، متفکر، آگاه به زمان و مسائل جهانی بودند که با بهره مندی از شیوه های نوین و بدیع، بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر را هدایت کرد. در تاریخ معاصر ایران نیز جنبش های دیگری شکل گرفتند، اما به دلیل نداشتن رهبری کارآمد و توانمند مانند امام به نتیجه مطلوب نرسیدند و امام خمینی (ره) از چهره های تاریخ ساز بودند و به قول «یودو اشتاین باخ» مدیر مؤسسه شرق شناسی آلمان: «امام خمینی سیاسی ترین رهبر معنوی جهان، با شخصیتی جذاب و کاریزماتیک بود که تمام آرمان های جمهوری اسلامی که برمبنای آنها ساخته شده است، از افکار ایشان ریشه می‌گیرد.»

وی افزود: از جمله ویژگی‌های شخصیتی امام (ره) که مورد توجه مردم در جریان انقلاب قرار گرفت استکبارستیزی، صداقت شخصی استثنایی، ساده زیستی، داشتن اراده و توانایی یک رهبر قدرتمند، جرات باورنکردنی و استواری در برابر مشکلات بزرگ، ظرفیت غیرمعمولی برای مقاومت، حمایت از پابرهنگان و مستضعفان و همدلی با آنان، ارتباطات فوق العاده و مجذوب کننده و مهارت های سخنوری بود.

خطیب جمعه چناران ادامه داد: روش سیاسی و بینش امام راحل(ره) از ایمان، معرفت عمیق دینی و الهی نشأت گرفته بود و شیوه رهبری ایشان نیز ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین تاجی با اشاره به عصبانیت دشمنان از انقلاب اسلامی ایران گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از وقوع انقلاب اسلامی، صدور انقلاب و از شکل گیری جبهه بزرگ مقاومت و از پیشرفت های ملت ایران در همه عرصه ها مخصوصاً در عرصه نظامی و دفاعی عصبانی هستند. غرب برای جلوگیری از صدور و پیشرفت انقلاب راه های مختلفی را برای مهار آن تجربه کرده است یکی از راه های آن تحریم ها است. الحمدلله امروز کفگیر تحریم‌ها هم به ته دیگ خورده است و دشمن اینقدر مستاصل شده که نیروهای مقتدری مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی را تحریم می‌کند.

وی گفت:تحریم ستاد امر به معروف و نهی از منکر نشان دهنده این است که دشمن چقدر در عرصه تحریم ها به استیصال و ناکامی رسیده است. همه می‌دانند که ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک مجموعه کاملا مردمی و در راستای ترویج ارزش های دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین تاجی با انتقاد از کوتاهی مسئولان در اجرای ادامه پروژه قطار شهری گلبهار به چناران گفت: این پروژه با توجه به اینکه یکی از پروژه های ملی و مصوبه هیئت دولت است، اما عملاً بعد از ۱۲ سال همچنان در حد حرف باقی مانده است. ۷ فرماندار و سرپرست فرماندار و شهردارهای مختلف فقط وعده آمدن قطار شهری از گلبهار به چناران را دادند اما مردم در عمل چیزی را مشاهده نمی کنند.

امام جمعه چناران بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان چناران بخشی زیادی از آب مشهد را تامین می کند و بخش زیادی از خاک خود را جهت استقلال شهرستان گلبهار تقدیم کرده انتظار این است که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان رضوی، مسئولین استانی و شرکت عمران گلبهار، مسئولین شهرستان چناران را در اجرای این پروژه کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار