یک فعال محیط زیست:

نامهربانی با طبیعت موجب شد برخی از گیاهان و جانوران برای همیشه منقرض شوند

یاسوج (پانا) - یک فعال محیط زیست در پنجمین جشنواره زیست عنوان کرد ایران طبیعت بکری دارد اما به خوبی از این میراث استفاده نکردیم و نامهربانی با طبیعت موجب شد برخی از گیاهان و جانوران برای همیشه منقرض شوند که این خسارت غیر قابل جبران است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نامهربانی با طبیعت موجب شد برخی از گیاهان و جانوران برای همیشه منقرض شوند

سید محمد رادمنش پزشک متخصص کهگیلویه وبویراحمدی و فعال محیط زیست، عشق زاید الوصفی به طبیعت پیرامون دارد. وی از سال ۱۳۹۷ تاکنون عزم خود را در حمایت مالی از انجمن ها و فعالان عرصه محیط جزم کرده با هزینه های شخصی ، متولیان این حوزه را از اقصی نقاط میهنمان در قالب همایشی ملی گرد هم می آورد و مورد تجلیل قرار می دهد.

این فعال محیط زیست در خصوص حفاظت از محیط زیست اقدام به راه اندازی جایزه زیست محیطی "رادمنش" کرده که به گفته خود فارغ از هر نوع نگاه سیاسی هدفش ترغیب مردم برای حفاظت از محیط زیست است .

وی در پنجمین جشنواره زیست محیط عنوان کرد: با کارهای انجام گرفته طی سالهای اخیر اهمیت به سلامت محیط زیست روز به روز برای مردم مهم تر می شود و افراد بیشتری به آن تمایل نشان می دهند.

این دوستدار طبیعت با بیان اینکه تخریب طبیعت بزرگترین تهدید حیات بشریت است که تاکنون از آن غفلت شده عنوان کرد:با آموزش صحیح می توان بشر را نجات داد و همه ما جزئی از این جامعه انسانی هستیم و به نوعی باید خود را نجات دهیم.

رادمنش با اشاره به آلودگی هوای تهران افزود: آلودگی هوا هرچند کم باشد می تواند سبب تغییرات ژنتیکی در انسان شود و او را در معرض ابتلای بیماری ها قرار دهد.

قابل ذکر است امسال پنجمین جشنواره ملی زیست محیطی رادمنش تعداد ۳۱ برگزیده داشت.

در اولین دوره از اعطای این جایزه در شهریور ماه ۹۷، به برگزیدگان هفت استان زاگرس نشین در زمینه اقدامات حفاظت از محیط زیست جایزه"رادمنش" را اعطا شد

دوستداران محیط زیست از استان های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، خوزستان، کرمانشاه، لرستان و چهارمحال و بختیاری موفق شدند اولین جایزه "رادمنش" را به خود اختصاص دهند.

این فعالان مردمی محیط زیست در زمینه کاشت گیاهان بومی، پاکیزگی طبیعت ، ارتقای فرهنگ و آموزش زیست محیطی شهروندان ، تلاش در جهت حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری در معرض انقراض و فعالیت هایی در جهت بهتر زیستن ، موفق به دریافت این جایزه شده اند.

رادمنش تاکنون مقالات و کتب متعددی از جمله کتاب "جنایت علیه محیط زیست" با تیراژ ۲۰۰ هزار نسخه را به چاپ رسانده است که به صورت رایگان در سطح کشور توزیع شده است . همچنین این اثر نفیس به زبانهای عربی و کردی ترجمه و به کشورهای همسایه ارسال شده و خواهد شد و سایر کتابهای ایشان تحت عنوان " فرودهای فرهنگی ایرانیان " آنها کراسی یا دموکراسی " الفبای آدم بودن " که به صورت رایگان توزیع می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار