رئیس شورای فرهنگ عمومی نایین مطرح کرد؛

توجه‌ به ظرفیت دانش‌آموزان در معرفی آثار تاریخی

خبرگزاری پانا در مدارس غوغا کرده است

نایین (پانا) - رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین عنوان کرد دانش‌آموزان در معرفی آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان نایین ظرفیت بسیار خوبی دارند که نیاز به توجه به این ظرفیت است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
توجه‌ به ظرفیت دانش‌آموزان در معرفی آثار تاریخی

حجت الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین در اولین جلسه کارگروه محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری بر ضرورت فعال کردن کارگروه های شورای فرهنگ عمومی تاکید و اظهار کرد: برای انجام کار مثبت و رو به جلو در زمینه فرهنگ می بایست به اولویت های دستورالعمل های هر کارگروه که لقمه ای آماده است، توجه کرد و در این باره به خصوص موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی، گفت و گو و تبادل نظر صورت گیرد و طرح ارائه شود. وی به غوغای خبرگزاری پانا در مدارس سطح شهرستان نایین اشاره و بیان کرد: خبرگزاری پانا در شهرستان نایین غوغایی در عرصه خبر به پا کرده است. هر دانش آموزی در مدرسه به خبرنگاری علاقه پیدا کرده و دوست دارد خبرنگار شود. این اتفاق خوبی است که زمینه و استعداد دانش آموزان را شناسایی کرده و پرورش می‌دهد. این نمونه فعالیت آموزش و پرورش در عرصه خبر است. با ایجاد هماهنگی با این اداره و اداره میراث فرهنگی و گردشگری، می‌توان هم افزایی مناسبی جهت گستردگی شبکه سازی برای آموزش نیرو و دانش آموز در حوزه گردشگری داشت‌.

مطهرخو ادامه داد: پس از شبکه سازی، دانش آموزان آموزش دیده در حوزه معرفی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نایین می‌توانند با خبرگزاری دانش آموزی پانا ارتباط گرفته و آموزش های عمومی را در راستای حفظ محیط زیست و آثار تاریخی منتشر کنند. وی ضمن اینکه یکی از وظایف این کارگروه تخصصی، ترویج نگاه مقام معظم رهبری درمورد میراث فرهنگی و تاریخی است، گفت: در بعضی از شهرها گفته می‌شود که این قلعه ها و اماکنی که از آن حفاظت می‌کنید، متعلق به خان ها و ظالمان بوده و چرا از آن محافظت می‌کنید و به مرمت آن می‌پردازید. نگاه رهبر معظم انقلاب این است که این آثار تاریخی، حاصل هنر و سرپنجه ایرانی است و باید حفظ شود. این‌نگاه، نگاهی جامع در حوزه میراث فرهنگی است. این نگاه باید در شهرستان ترویج شود.

محمود مدنیان، رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نایین، در اولین جلسه کارگروه محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: احصا شاکله اصلی مشکلات و معضلات فرهنگی در سطح شهرستان، هدف شورای فرهنگ عمومی در شهرستان نایین است و این هدف در حوزه کارگروه محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری به جهت تامین خوراک مورد نیاز برای شورای فرهنگ عمومی نیز دنبال می شود. وی در ادامه گفت: در زمینه آموزش های عمومی و اختصاصی باید سازمان های مردم نهاد فعال شوند و در این موضوع مهم ورود کنند. زمانی اینگونه جلسات مثمرثمر واقع می‌شود که مردم نیز همپای مسئولان پای میز باشند. مجموعه های مردم نهاد باید تقویت شوند. موفقیت در گرو در همراه داشتن منابع و امکانات مردمی است.

حفظ حرمت اماکن مذهبی و فرهنگی، اختصاص بخشی از درآمد بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی در جهت حفظ و توسعه این اماکن، برگزاری برنامه هایی ویژه مردم شهرستان در ایام نوروز، حفظ هویت عبا و عبابافی و صنایع دستی در نایین، رشته های دانشگاهی با موضوع بومگردی،صنعت گردشگری، هتلداری و آثار باستانی و ارسال مشخصات آثار و اماکن متعدد شهرستان نایین در بدو ورود مسافران به شهر از موراد دیگری است که در اولین جلسه کارگروه میراث فرهنگی،گردشگری و محیط زیست مطرح شد.

خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار