دبیر ادبیات فارسی آموزش و پرورش ملارد در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

در معرض دید گذاشتن کلمات بیگانه و نوشتن معادل فارسی آن، روشی نوین برای بهره‌گیری از ادبیات فارسی 

ملارد(پانا) - دبیر ادبیات دبیرستان فاطمیه ملارد در بیان روشی جدید و نوین برای بهره‌مندی از ادبیات فارسی گفت در معرض دید گذاشتن کلمات بیگانه و نوشتن معادل فارسی آن روش خوبی برای یادگیری بهتر و حفظ زبان فارسی است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
در معرض دید گذاشتن کلمات بیگانه و نوشتن معادل فارسی آن، روشی نوین برای بهره‌گیری  از ادبیات فارسی 

زهرا کریمی‌فرد، دبیر ادبیات فارسی دبیرستان فاطمیه ملارد، در مورد روش بهره‌گیری بیشتر از ادبیات فارسی در گفت‌وگو با پانا گفت: «روش‌های متعددی برای بهره‌مندی از زبان و ادبیات فارسی وجود دارد، اما هر کدام قانون و اصولی دارند که مانند کمربند ایمنی که برای رانندگان لازم‌الاجرا است، قانون‌های بکارگیری از اصطلاحات پارسی هم الزامی هستند.»

وی در ادامه اضافه کرد: «مدرسه، ابتدایی‌ترین مکان پرورش دانش‌‌‌آموزان است که می‌توان در آن واژه و اصطلاحات بیگانه که در برخی کتب نوشته شده است به همراه معادل پارسی آن را نوشت و در معرض دید دانش‌آموزان قرار داد تا آنان هم به یادگیری و کشف این کلمات بیگانه و یافتن معادل آن کلمات ترغیب شوند.»

کریمی‌فرد عنوان کرد: «راهکار دیگری که می‌توان در مدارس جهت یادگیری بهتر ادبیات فارسی، به اجرا درآورد، برگزاری مسابقات با محوریت شعر، ادبیات و انشا است که در نوشتن آن بدون استثنا از ادب فارسی استعمال شود و برای برگزیدگان جوایز ارزنده در نظر گرفته شود.»

دبیر ادبیات فارسی مدرسه فاطمیه افزود: «در راستای این مسابقات می‌توان دانش‌آموزانی را که در زمینه‌ ادبیات و فرهنگ پارسی استعداد و شایستگی کافی را دارا هستند، شناسایی و کشف کرد و نوشته‌ها و داستان‌ها و ابیات آنها را در مجلات و یا جزوه‌های اطلاعاتی در مدارس انتشار داد و در اختیار سایر دانش‌آموزان و علم‌جویان قرار داد.»

دانش‌آموز خبرنگار: هستی اسدی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار