خراسان جنوبی رتبه اول جذب سوادآموزان طرح ندامتگاه را کسب کرد

بیرجند(پانا) - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب رتبه اول این استان در طرح جذب سوادآموزان طرح ندامتگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
خراسان جنوبی  رتبه اول جذب سوادآموزان  طرح ندامتگاه را کسب کرد

مهدی احمد نژاد با بیان این خبر اظهار کرد: سوادآموزی زندانیان گامی موثر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ، سلامت روانی و اجتماعی جامعه می باشد و از این جهت باید تمامی بی سوادان و کم سوادان زندان های استان در این فرصت دوم آموزش از نعمت سواد بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: آنچه امروزه نقش مهمی در افزایش جرائم دارد، سو استفاده های رسانه ای و فضای مجازی می باشد و در این راستا باید ابعاد سواد به ویژه سواد رسانه و فضای مجازی به تمامی مددجویان زندان های استان آموزش داده شود تا شاهد کاهش این نوع جرائم و آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: افتتاح اولین مرکز یادگیری محلی مشارکتی کشور درندامتگاه مرکزی بیرجند یکی از اقدامات موثر در راستای تحقق عدالت آموزشی می باشد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در این مرکز سالانه ۱۵۰ سوادآموز از کلاس های سوادآموزی بهره مند می شوند، عنوان کرد:در این کلاس ها مهارت اجتماعی ، حقوق شهروندی و مهارت اساسی زندگی نیز به سواد آموزان آموزش داده می شود.

به گفته احمد نژاد، در سال جاری تعداد ۱۳۳ سوادآموز در کلاس های طرح ندامتگاه در ندامتگاه مرکزی بیرجند ثبت نامه شده اند که از این تعداد ۱۱۸ نفر مرد و ۱۵ نفر زن می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار