علیرضا کریمیان در مراسم افتتاح اردوهای راهیان نور دانش آموزی

اردوی راهیان نور، مدرسه ای با درس های بزرگ معنوی است

تهران (پانا) - هم زمان با شهادت امام هادی(ع) و ایام ماه مبارک رجب؛  اولین گروه دانش‌آموزی راهیان نور دختران از منطقه ۴ شهر تهران اعزام شدند و مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم، اردوی راهیان نور را، مدرسه ای با درس های بزرگ معنوی دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۱۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوی راهیان نور، مدرسه ای با درس های بزرگ معنوی است

در آیین افتتاح، علیرضاکریمیان ضمن ادای احترام به شهدا به ویژه ٣۶ هزار دانش آموز شهید و قریب به ۵ هزار معلم شهید هم زمانی این اردوی معنوی را با ایام رجب و سالروز شهادت امام هادی(ع) گرامی داشت و خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: شما عزیزان چند روزی از خانه و مدرسه دور می شوید اما جایی که می روید خودش مدرسه ارزشمندی است که درس های بزرگی را برای ادامه زندگی به شما می آموزد، بنابراین این اردو از مدرسه تا مدرسه است.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مطالعه تاریخ معاصر افزود: از شما دانش آموزان عزیز می خواهم تا پس از این سفر، تاریخ معاصر را مطالعه کنید زیرا یکی از نقاط عطف تاریخی ما؛ پیروزی انقلاب اسلامی است و درون همین پیروزی، نقطه عطف مهمی چون ٨ سال دفاع مقدس وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است.

کریمیان ادامه داد: فضای معنوی که در این سفر با آن بیشتر آشنا می شوید، در زمان دفاع مقدس فقط خاص آن سرزمین نبود بلکه تمام کشور در آن زمان همان حال و هوا را داشت و در پشت جبهه ها همه دست به دست هم دادند تا پشتیبانی کنند و آنان که در جبهه های جنگ بودند از همه اقشار جامعه بودند و در دفاع از کیان کشور جان خود را کف دست گرفته بودند و بسیاری از آنها جانشان را فدا کردند و شما عزیزان در این مسیر معنوی با روایت راویان جنگ بیشتر در این زمینه اطلاعات کسب می کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، ضمن تاکید بر رعایت مقررات اردویی از سوی دانش آموزان، از آنها خواست تا در این سفر معنوی دعاگوی تمام مردم ایران باشند.

در ادامه سرهنگ سالارکیا؛ معاون اجرایی سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم راهیان نور دانش آموزی، خطاب به دانش آموزان اظهار کرد:از خیل جمعیت وسیع دانش آموزان منطقه ۴ شما دانش آموزان دعوت شدید به این سفر و قطعا از سوی شهدا به این سفر معنوی دعوت شده اید.

وی افزود: در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در بخشی به انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می پردازد که در آن دوران اقشار مختلفی از مردم از خاک خود دفاع کردند، بنابراین جایی که می روید بسیار مهم و ارزشمند است و از شما می خواهم بعد از این سفر با یادگاران دفاع مقدس که شهدای زنده تاریخ هستند، دیدار و گفت‌وگو داشته باشید.

سالارکیا اضافه کرد: شهدا هم زمینی بودند و تعلقات دنیوی مثل همسر و فرزند داشتند اما، مسیر آسمانی شدن را پیمودند و آسمانی شدند و خوشا به سعادت شما که این سفر معنوی نصیب شما شده است تا از نزدیک در جریان این رشادت ها قرار گیرید.

شایان ذکر است، اولین گروه دانش آموزی راهیان نور دختران از منطقه ۴ شهر تهران با ٣۶٠ دانش آموز از ١٣ مدرسه به وسیله ٨ اتوبوس و با همراهی ٨ مدیر هنرستان و دبیرستان، ١۵ معاون پرورشی و آموزشی و ١۶ مربی و راوی اعزام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار