مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:

پوشش طب ایرانی در شبکه بهداشت کشور به 40 درصد رسیده است

تهران (پانا) - مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از آغاز مرحله کشوری ادغام طب ایرانی در شبکه بهداشت کشور و پوشش ۴۰ درصدی طب ایرانی در این شبکه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پوشش طب ایرانی در شبکه بهداشت کشور به 40 درصد رسیده است

به گزارش وزارت بهداشت، نفیسه حسینی یکتا در مراسم اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی در سالن اجتماعات هتل قلب تهران، گفت: این ادغام با هدف اصلاح شیوه زندگی مردم انجام شده و تاکنون در 14 دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرایی شده است که سال آینده به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: این اتفاق مهم در حوزه ادغام طب ایرانی در نظام سلامت در حوزه بهداشت انجام شد. استفاده از آموزه های طب ایرانی در اصلاح سبک زندگی در نظام شبکه، پس از مرحله پایلوت در یزد به انجام رسید.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان این که تاکنون 60 هزار دانشجوی علوم پزشکی در هفت رشته، دو واحد درس مربوط به طب ایرانی را گذرانده‌اند، افزود: تدوین برنامه‌های درسی متعدد طب ایرانی برای تربیت نیروی مورد نیاز در دانشگاه‌های علوم پزشکی، راه‌اندازی دبیرخانه طب ایرانی در سازمان نظام پزشکی، راه‌اندازی کارگروه احیای میراث مکتوب با همکاری کتابخانه‌های کشور و تشکیل کمیته مشترک گردشگری و طب ایرانی با همکاری وزارت گردشگری، از برنامه‌های یک سال اخیر دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بوده است.

حسینی یکتا بیان کرد: قطعی شدن تحت پوشش قرار گرفتن ویزیت متخصصان ایرانی، پوشش 100 درصدی پرداختی از جیب مردم، حمایت از پوشش داروهای طب ایرانی، تدوین 22 راهنمای بالینی طب ایرانی و راه انداری کلینیک‌های بین رشته‌ای با نگاه ادغام، طی این یک سال انجام شده است.

وی ادمه داد: داروسازی سنتی ظرفیتی است که بسیار اثرگذار است. با مشارکت سازمان غذا و دارو و تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌ها در مراحل تولید و عرضه این داروها، انقلابی در چرخه اقتصادی و تولید اشتغال خواهد داشت.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به این که هر مکتب طبی، فرهنگ خود را نیز منتقل می‌کند، تصریح کرد: بین‌المللی‌سازی طب ایرانی، موجب انتقال این فرهنگ به جهان می‌شود و مکاتبه با سازمان بهداشت جهانی برای به رسمیت شناختن طب ایرانی در حال انجام است و طب ایرانی در کمیته های who حضورمستمر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار