‌مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی خبر داد:

دستورالعمل کانون تندرستی به استان‌ها ابلاغ شد

این دستورالعمل با رویکرد اصلاح ناهنجاری قامتی، ارتقای سواد حرکتی و مدیریت وزن به استان‌ها ابلاغ شده و سهمیه هر استان یک کانون است/ معلمان متخصص شناسایی می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اجرای طرح شهید سلیمانی را اجرای یک بسته تحولی دانست و از ارزیابی فعالیت‌های استان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل کانون تندرستی به استان‌ها ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت، محمد جعفری در وبینار گزارش عملکرد فعالیت‌های دفتر تربیت بدنی و سلامت براساس برنامه ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ با رویکرد تجربه گردانی در ۶ گروه که به میزبانی استان فارس برگزار شد ضمن تشکر از فعالیت های معاونان تربیت بدنی و سلامت استان‌ها، اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها و نظارت بر آنان این وبینار با رویکرد تجربه گردانی برگزار شده است که استان‌ها ضمن ارائه گزارش از اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های خود بتوانند از تجارب دیگر استان‌ها هم استفاده کنند.

وی اجرای طرح شهید سلیمانی را به عنوان یک بسته تحولی براساس اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین و سند تحول دولت مردمی دانست و در این زمینه نکات مهمی را از جمله هماهنگی با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به ویژه خیرین در تکمیل پروژه‌ها، تهیه، آرشیو و مستندسازی پروژه‌ها، نظارت بر اجرا و اتمام دقیق و همه جانبه پروژه‌ها بیان کرد.

جعفری افزود: در زمینه تهیه تجهیزات ورزشی با توجه به اینکه مبلغ ۹۰ میلیون تومان اعتبار به استان‌ها ارسال شده بود تاکید شد هرچه سریعتر استان‌ها تجهیزات را تهیه و برای استفاده دانش آموزان در ساعت درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی به مدارس ارسال کنند.

وی همچنین با توجه به پیش رو بودن ایام دهه فجر بر برگزاری مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای یادواره شهدای زینبیه و ثارالله میانه تاکید کرد.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اظهار کرد: ۱۰۱۷ پروژه در هفته تربیت‌بدنی افتتاح شد تعدادی پروژه نیز همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی افتتاح شده است لذا پروژه‌های آماده‌شده برای افتتاح از سوی استان‌ها، در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

جعفری همچنین درباره تهیه تجهیزات ورزشی خطاب به معاونان تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها بیان کرد: ارسال تجهیزات ورزشی با اولویت مدارس محروم و کم برخوردار صورت می‌گیرد که باید با قوت پیش رود.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی با اشاره به آزادسازی مجموعه‌های ورزشی با رویکرد مشارکت پذیری و خانواده محوری گفت: برای این امر باید برنامه منسجمی داشته باشیم تا به هدف خود دست پیدا کنیم.

وی تشکیل انجمن ورزشی درون مدرسه‌ای و استفاده از ظرفیت آنان را یک فرصت بسیار ارزشمند برای حوزه تربیت‌بدنی دانست و عنوان کرد این انجمن‌ها می توانند در فعالیت‌های فوق برنامه و مکمل کمک بسیار خوبی به معلم تربیت‌بدنی و عوامل مدرسه در اجرای درس تربیت‌ بدنی و فعالیت‌های ورزشی داشته باشند‌.

وی ادامه داد: دستورالعمل کانون تندرستی با رویکرد اصلاح ناهنجاری قامتی، ارتقای سواد حرکتی و مدیریت وزن به استان‌ها ابلاغ شده و سهمیه هر استان یک کانون است در این زمینه نیز تاکید شده که استان‌ها کارگروه تخصصی خود را تشکیل دهند و معلمان متخصص با توجه به رویکرد تشکیل این کانون را برای آموزش شناسایی کنند تا به دانش‌آموزان در این‌باره آگاهی داده شود همچنین از ظرفیت معلمان توانمند در این حوزه استفاده شود.

جعفری پیرامون طرح پاک بیان کرد: در دوران کرونا با توجه به شرایط بحرانی که برای وضعیت سلامت دانش‌آموزان به وجود آمده بود سیاست معاونت تربیت بدنی و سلامت با هدف آگاهی‌بخشی به والدین و دانش آموزان طرح کوچ و سواد حرکتی را ارائه کرد اما در دوران پساکرونا با هدف سنجش اثربخشی فعالیت‌های دانش آموزان و ایجاد پرونده و پروفایل حرکتی برای آنان با تاکید بر ارزشیابی به عنوان یکی از ارکان اصلی فرایند یاددهی یادگیری تصمیم بر این شد با تلفیق طرح کوچ و سواد حرکتی با برنامه درسی و گره زدن آنان با ارزشیابی درس تربیت‌بدنی، پروژه پایش آمادکی کودکان یا پاک ارائه شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه به‌دنبال این هستیم که کارنامه حرکتی دانش‌آموز به صورت توصیفی داده و در کنار آن به دانش‌آموز برنامه تمرینی ارائه شود.

جعفری بر آموزش منابع انسانی در حوزه تربیت‌بدنی برای معلمان تربیت بدنی، آموزگاران پایه، مدیران و معاونان مدارس همچنین مدیران مرتبط تاکید کرد.

‌در این نشست معاونان تربیت بدنی و سلامت استان‌ها برنامه های ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ معاونت خود را مطرح کردند همچنین همکاران تربیت‌بدنی و سلامت به پرسش و پاسخ درباره موضوعات تربیت بدنی و سلامت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار