روایت معلمی که درخانه‌اش به دانش‌آموزان درس می‌دهد

آشیانه گرم آقا معلم

بیرجند(پانا) - خبر زمستان سخت که رسید اهالی روستای رق بغل بخاری‌ها و کرسی‌ها را از انباری بیرون آوردند و مهیای روزهای سرد شدند. اما موج سرما آن قدر پیش رفته بود که هشدار‌ها برای صرفه‌جویی مصرف گاز به تعطیلی مدارس کشیده شد و 11 دانش‌آموز آموزشگاه رق بغل خانه‌نشین شدند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آشیانه گرم آقا معلم

آن ها از تدبیری برای بکارگیری امکانات آموزش مجازی هم بی بهره بودند اما موهبتی برایشان رسید که در مرز تدبیر هیچ مسئولی نمی گنجد، موهبتی که از دل برآمده بود و بسان فرشته ای زمستان سرد مدرسه روستا را گرم کرد.
به بچه ها خبر رسید که تعطیلی نداریم. کلاس درس دایر است. آقا معلم خودش را رسانده بود. آقای براتی آمده بود که هر طور می تواند اجازه ندهد دانش‌آموزانش حتی برای یک هفته از آموزش عقب بمانند. او می دانست که آن ها به امکانات آموزش مجازی دسترسی ندارند. چون فرشته نجات با یک فکر عالی به رق بغل آمد و بچه ها را به خانه ای گرم آورد و بساط درس و مدرسه را روی کرسی گرم و زیبایش پهن کرد.
این روزها خبر تلاش و جهاد معلمانی که با وجود سرما و یخبندان و نبودگاز به رسالت خود ادامه می دهند، حال آدم را خوب می کند. اهمیتی که برای رشد سرمایه های این مرز و بوم قائلند، باعث آرامش است. آن ها انگیزه ای طلایی برای تحصیل دانش آموزانی هستند که ممکن بود با وجود این مشکلات از تحصیل دور بمانند.
محمد براتی می‌گوید: دانش آموزانم از استفاده از فضای مجازی محروم بودند دوست داشتم قدمی برای تداوم آموزش این دانش‌آموزان بردارم و با توجه به اینکه یکی از دانش‌آموزانم به علت ابتلا به بیمای آنفلوآنزا دو هفته بود به مدرسه نیامده بود بعد هم به علت برودت و سردی هوا مدارس تعطیل شده بود، تصمیم گرفتم به روستای رق بروم و با رضایت اولیای دانش آموزانم کلاس درس را در خانه برگزار کنم. حالا از اینکه توانستم با این کار موجب خوشحالی دانش آموزانم شوم احساس رضایت دارم .
آقا معلم 28سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کند، او بر این باور است که با استخدام در آموزش و پرورش، خدمت به کشورش را انتخاب کرده است.
او که در مقطع ابتدایی روستای رق بغل تدریس می کند و 11دانش‌آموز در پایه‌های اول تا سوم ابتدایی دارد، می‌گوید: سعی کردم وظیفه خود را به عنوان مدیر و آموزگار با آموزش حس مطالبه‌گری به دانش آموزانم ادا کنم. او دوست دارد که خلاقیت و نوآوری را به دانش‌آموزانش یاد دهد تا همیشه فضا را تغییر داده و کلاسی متفاوت داشته باشد. نظرش این است که « اگر نمی توانم کل دنیا را تغییر دهم، دست کم می توانم موجی برای تغییر تفکرات باشم. هیچ وقت خسته نمی شوم. اگر دلم هم جای دیگر باشد، در کارم تأثیر نخواهد گذاشت. اگر دل انسان آرامش داشته باشد، با همراهی دوستان خوب، کارهای خوبی انجام خواهد گرفت.»
براتی بر نشر کار خوب تأکید دارد و معتقد است که باید با الگوبرداری از کارهای خاص، در مسیر رونق آموزش قدم‌های مثبتی برداشته شود.
او از مسئولان می خواهد مشوق‌های معنوی بیشتری برای معلمان شناسایی کنند و در نظر بگیرند زیرا که بهترین یادگیری برای یادگیرندگان رفتار معلم است و اگر معلم انگیزه قوی داشته باشد، روند آموزش باکیفیت بیشتری پیش می رود.

جهانگیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار