معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

پویش هیس‌طوری رویکرد تربیتی دارد

البرز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت پویش ملی هیس‌طوری با روش کتابخوانی برای دانش‌آموزان رویکرد تربیتی دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پویش هیس‌طوری رویکرد تربیتی دارد

سردار فتح الهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در نشست با اعضای کمیته پویش هیس‌طوری آموزش و پرورش که با حضور کارشناسان فرهنگی دستگاه های برون سازمانی در سالن امام علی کرج برگزار شد، افزود: پویش ملی کتابخوانی هیس‌طوری ویژه دانش‌آموزان در سطح مدارس آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این پویش، عنوان یک مسابقه ملی کتابخوانی ویژه دهه هشتادی‌ها است، خاطرنشان کرد: این پویش این فرصت را برای دانش آموزان و نوجوانان فراهم کرده تا نسبت به تاریخ استعمار، استقلال‌طلبی جوامع و دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه شوند.

فتح الهی تصریح کرد: دانش آموزان در این مسابقه پس از مطالعه یک سری کتاب‌ها در آزمون شرکت کرده و پس از آن اقدام به کنشگری در قالب ساخت عکس نوشته، نقاشی و تصویرسازی و یا ارائه نظر کارشناسی کرده و برداشت خود از این کتاب‌ها را در قالب هنری به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: این پویش حول محور مجموعه ۱۵ جلدی کتاب سرگذشت استعمار است که در این مجموعه کتاب‌ها روایتی کامل و خواندنی درباره تاریخچه استعمار در کل جهان دیده می شود.

فتح الهی عنوان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر جهاد تبیین تاکید کرده اند، بنابراین باید تمدن اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان و نوجوان بیان شود تا با آگاهی از استعمارگری غرب، فریب تبلیغات آنها را نخورند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برای اثربخش بودن این اقدام فرهنگی باید کار جهادی کرد و زمینه تهیه وقفی این کتاب ها را برای دانش آموزان در مدارس استان بوجود آورد.

فتح الهی تاکید کرد: مهمترین کار در حوزه فرهنگی تبلیغ آن است، بنابراین در پیچ تاریخی که در آن قرار داریم باید زمینه آگاهی‌بخشی نوجوانان را به روش مطالعه کتاب فراهم آوریم.

در این جلسه سایر اعضای کمیته به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص چگونگی ترویج پویش ملی هیس‌طوری در بین دانش آموزان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار