معاون هماهنگی‌ امور عمرانی‌ استاندار‌ اردبیل:

بسترهای لازم برای احداث مسکن‌ ملی در سراسر استان اردبیل فراهم شده است

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگی‌ امور عمرانی‌ استاندار‌ اردبیل گفت بسترها و زیرساخت‌های لازم برای احداث مسکن ملی و صاحب‌خانه شدن اقشار بدون مسکن توسط دولت در سراسر این استان فراهم شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بسترهای لازم برای احداث مسکن‌ ملی در سراسر استان اردبیل فراهم شده است

سیدکمال‌الدین میرجعفریان ،معاون هماهنگی‌ امور عمرانی‌ استاندار‌ اردبیل در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: بسترهایی چون زمین، تسهیلات بانکی، پروانه شهرداری و نظام مهندسی برای اجرای طرح ملی مسکن هماهنگ شده و باید این موارد به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: مشکل زمین برای متقاضیان در شهرستان اردبیل رفع شده و اجرای واحدهای ثبت‌نام شده این شهرستان در بهمن آغاز می‌شود و در سایر شهرستان‌ها هم مشکل زمین نداریم و حتی در برخی شهرستان‌ها متقاضیان می‌توانند برای احداث خانه ویلایی و یا ۲ واحده، از دولت زمین دریافت کنند.

معاون هماهنگی‌ امور عمرانی‌ استاندار‌ اردبیل بیان کرد: برخی دستگاه‌ها هم که خود دارای زمین هستند، می‌توانند از ظرفیت این زمین‌ها در راستای خانه‌دار کردن متقاضیان حوزه خود در قالب مسکن ملی استفاده کنند.

میرجعفریان ادامه داد: در صورت مهاجرت معکوس روستاییان حاشیه‌نشین در شهرها به روستاهای خود با هدف اقامت دائم، حمایت‌های لازم در خصوص تأمین زمین و ارائه تسهیلات مسکن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید به تکالیف خود در خصوص پرداخت تسهیلات مسکت بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی اقدام‌ کرده و گزارش عملکرد خود را اعلام کنند.

محبوب حیدری، مدیرکل راه ‌و‌شهرسازی استان هم در این نشست با اشاره به این‌که ثبت‌نام مسکن ملی، هم‌اکنون نیز در کلیه شهرستان‌ها امکان‌پذیر است، از ثبت‌نام ۹۷هزار و ۴۷۶ نفر در استان خبر‌ داد و گفت: از این تعداد ۳۳هزار و ۸۸۵ نفر تأیید نهایی شده و ۶هزار و ۴۶ نفر نیز وجه اولیه را واریز کرده‌اند.

وی بیان کرد: برای ۵هزار و ۷۱۴ واحد مسکونی در استان اردبیل قرارداد ساخت تنظیم شده و تعداد واحدهای دارای قرارداد مشارکت با بانک در استان نیز ۴هزار و ۵۶۱ واحد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار