با حضور استاندار قم؛

دومین کاردوی آموزشی «مدرسه انقلاب» ویژه دختران در قم برگزار شد

قم(پانا)- دومین کاردوی آموزشی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با هدف توجیه برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، با حضور دختران فعال عضو تشکل‌های دانش‌آموزی مدارس قم در اردوگاه فرهنگی تربیتی 15 خرداد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دومین کاردوی آموزشی «مدرسه انقلاب» ویژه دختران در قم برگزار شد

دومین کارگاه اردویی، آموزشی نمایشگاه های مدرسه انقلاب ویژه گرامیداشت ایام الله دهه فجر، به همت دبیرخانه تشکل های دانش آموزی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و با حضور 300 نفر از دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مدارس قم، برگزار شد.

حجت الاسلام «محمد امینیان» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در ابتدای این کاردوی آموزشی با اشاره به اهداف برگزاری کاردو اظهار کرد: «امروز دهه هشتادی های ما روز استراحت خود را رها کردند و آمدند تا در کاردو شرکت کنند، کاردو یعنی کار در اردو هم اردو و هم کار و کارگاه هست. تمام لوگو و آرمان هایشان را نگذاشتند کنار بلکه گذاشته اند کنار هم و آرمان هایشان را چسباندند تا ان شاء الله در ایام دهه فجر خودی نشان دهند.»

وی افزود: «شما این اردوگاه را باید به یک قرارگاه تبدیل کنید و آرام و قرار نداشته باشید. ما امروز دور هم جمع شدیم تا انشاءالله با همدلی و همکاری هم در مدارس بتوانند در مدارس نمایشگاه هایی را برپا کنند»

امینیان ادامه داد: «ما می خواهیم در ایام دهه فجر دانش آموزان در مدارس نمایشگاه هایی زیبا و خلاقانه بزنند، می‌دانیم که در مدرسه دست‌تان خالیست، اما مطمئن هستیم همتتان عالیست. می‌دانیم که هر جا کار دست دانش آموز بوده خیلی خیلی بهتر از ما مربیان و معلمان آن کار اجرا کرده‌اند.»

همچنین حجت الاسلام محمدحسن مرادی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قم ضمن تحلیل اتفاقات اخیر و بیان اهمیت برقراری کاردو گفت: در میدانی که از هر طرف به ایران حل می شود دانش آموز باید در جبهه مدرسه اثر بگذارد تا دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تشریح جزئیات جشنواره نمایشگاه های انقلاب گفت: در پایان جشنواره پس از داوری به بهترین نمایشگاه ها در بخش خلاقیت، ایده، تلاش، تشکیلاتی، راوی، بهترین محتوا، ارائه قالب و نمایشگاه تندیس تقدیم خواهد شد.

سپس «هادی بادینلو» معاون فرهنگی، هنری سپاه قم با اشاره به برنامه های ویژه دانش آموزان در ایام دهه فجر عنوان کرد: «امسال ما برنامه ها و پویش هایی را به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در نظر گرفته ایم که یکی از آنها، پویش «ایران ۴۴» است که دانش آموزان می توانند از خانواده خود در لحظه گفتن(الله اکبر) فیلمی کوتاه بگیرند و تدوین و ارسال کنند.»

وی افزود: «پویش بعدی، پویش «قله های دنیا» است که دانش آموزان می توانند کلیپ، موشن و روزنامه دیواری در حوزه موشکی، نانو و یا هسته‌ای درست کنند. این آثار را به لینک هایی و آیدی هایی که در کانال های رسمی سازمان دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی که ارسال خواهد شد، ارسال کنند.»

بادینلو ادامه داد: «برای این پویش ها جوایز خوبی نیز تعیین شده است، به ٨٠ اثر بهتری که ارسال می‌شود، به یک اردوی ۴ روزه بازدید از سواحل و جزایر خلیج فارس خواهند رفت.»

همچنین دانش آموزان حاضر در کاردوی آموزشی سرودهای «سلام فرمانده» و «رفیق شهیدم» را همخوانی کردند.

در کاردوی فوق، تعدادی از دانش آموزان عضو مجلس دانش آموزی، انجمن اسلامی، بسیج دانش آموزی و خبرگزاری پانا در حضور «سیدمحمد تقی شاهچراغی» استاندار قم و «علیرضا رحیمی» مدیر کل آموزش و پرورش استان به بیان دغدغه های خود پیرامون موضوع حجاب، کمبود معلم متخصص، بی توجهی و نادیده گرفتن دانش آموزان مستعد، کمبود تجهیزات در مدارس، محتوای کتب درسی و نقش اتفاقات اخیر در روند تحصیلی دانش آموزان پرداخته و خواستار توجه جدی مسئولین شدند.

استاندار قم نیز در سخنانی با تقدیر از حضور دانش آموزان، به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص تجهیز اردوگاه 15 خرداد و دیگر موضوعات کلان از جمله فرودگاه قم، منوریل و مترو پرداخت.

در ادامه، دانش آموزان برای اجرای نمایشگاه های مدرسه انقلاب به گروه هایی تقسیم شدند؛ برپایی مسابقات مختلف و بازی های تشکیلاتی از جمله، فوتبال، والیبال، بسکتبال، فوتبال دستی، تنیس روی میز و زندگی اردویی شامل تهیه غذا و... سردادن شعارهای انقلابی در حمایت از مسئولان و حضور پرشور در نماز جماعت از برنامه های متن و حاشیه کاردو بود.

همچنین در این اردو، تعدادی از معاونان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش قم، عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، «سیدعلیرضا دادمرزی» مدیر سازمان دانش‌آموزی قم، «علی اکبر شفیعی» مسئول بسیج دانش آموزی استان و جمعی از مربیان پیشتاز، مسئولان واحدهای بسیج دانش آموزی و ... حضور داشتند.

مشابه همین رویداد، روز پنجشنبه 29 دی برای پسران تشکیل شده بود؛ رویداد دوم تشکل های دانش آموزی جمعه هفته آینده در سینما تربیت قم پیگیری می شود.

دانش آموز خبرنگار: نرگس فارسی، زهرا قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار