برگزاری اولین جلسه دبیرخانه استانی پویش ملی هیس‌طوری

اردبیل (پانا) - اولین جلسه دبیرخانه استانی پویش ملی هیس‌طوری دراداره کل آموزش و پرور ش اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه دبیرخانه استانی پویش ملی هیس‌طوری

در این جلسه کلام اله صفری ،مدیر کل آموزش و پرور ش اردبیل ضمن خیر مقدم گویی به میهمانان و اعضای ستاد،با ابراز خرسندی از طراحی و اجرای پویش هیس طوری بر ضرورت ترویج مجموعه کتاب سرگذشت استعمار و آشناسازی دانش آموزان با تاریخچه استعمار تاکید کردند.

محمد خانی ،معاون برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: پویش هیس طوری گامی در جهت آشنایی صحیح دانش آموزان با استعمار و شکستن هیمنه پوشالی فرهنگ غرب است.

وی درباره جرئیات برگزاری پویش هیس طوری خاطرنشان کرد: اولین دوره این پویش از طریق تارنمای: hisstori.ir و یا صفحه مجازی hisstori_ir از آذر آغاز شده و تا اردیبهشت 1402 ادامه خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان پایه پنجم تا دوازدهم با مطالعه کتاب 15 جلدی « سرگذشت استعمار » به قلم مهدی میرکیایی و ارائه کارهای هنری در رشته های: پوستر، نقاشی، عکس ، پادکست و ... می توانند در این پویش شرکت کنند.

خانی با اشاره به در نظر گرفتن جوائز ارزشمند برای شرکت کنندگان و برگزیدگان در این رقابت فرهنگی اظهار کرد: در این پویش با توجه به تعداد مشارکت دانش آموزان تا سقف 5 میلیارد تومان هدیه در نظر گرفته شده که بخشی از این هدایا به صورت نقدی و بخش دیگر در قالب جوایز غیرنقدی شامل: لپ تاپ، دوربین عکاسی، ساعت هوشمند، پاوربانک و ... به دانش آموزان تقدیم خواهد شد.

در این جلسه سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان هم با اشاره به نحوه شرکت دانش آموزان در این پویش اظهار کرد: برای شرکت دانش آموزان در این مسابقه فرهنگی، دبیرخانه پیگیری پویش تشکیل و برای اعضای ستاد ابلاغ صادر شده و حدود 2500 هزار پوسترنیز در مدارس و ادارات آموزش و پرورش نواحی ومناطق استان توزیع شده است.

وی افزود: پویش هیس طوری گام مهمی در آشنایی دانش آموزان با مفهوم« استعمار» است که در این راستا نیازمند همکاری همه دستگاه های فرهنگی، تشکل های دانش آموزی و دیگر سازمان ها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار