کلاهبرداری با ترفند حراج روز مادر

بیرجند(پانا) - رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با ترفند تخفیف ویژه خرید هدیه روز مادر و روز زن هشدار‌ داد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری با ترفند حراج روز مادر

سرهنگ قدرت الوانی در تشریح این خبر عنوان کرد: در طی روز‌های اخیر با‌ توجه ‌به نزدیک شدن ولادت حضرت فاطمه و روز مادر افراد کلاهبردار از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

وی با ‌اشاره به ‌این‌که مجرمان سایبری با‌ تبلیغات فریبنده سعی دارند به کاربران فضای مجازی این گونه وانمود کنند که کالا را با تخفیف ویژه در اختیار افراد قرار می دهند، با‌ قرار‌ دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: یکی از روش‌های کلاهبرداری در حراجی‌های اینترنتی به این صورت است که کالای تبلیغ‌ شده با کالای تحویل ‌داده شده به خریدار از نظر کیفیت و مشخصات و همچنین از نظر اصالت و جنس کالا متفاوت است.

الوانی به هموطنان توصیه کرد: بهترین روش برای شناسایی درگاه‌های پرداخت معتبر توجه به این نکته است که همه درگاه‌های پرداخت اصلی و معتبر دارای دامنه shaparak.ir در آدرس اینترنتی خود هستند، همچنین کاربران مدنظر داشته باشند کد امنیت درگاه‌های‌ بانکی با هربار refresh کردن تغییر می‌کند، ولی معمولا در اکثر صفحات فیشینگ کد امنیتی به صورت عکس بوده و با refresh کردن تغییر نمی‌کند.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند. همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار