در نشست هم‌اندیشی تاسیس مدارس فوتبال دانش‌آموزی در منطقه ۱۴؛

مدارس فوتبال، پایگاه اصلی پشتوانه‌سازی تیم‌های بزرگسالان در رده‌های سنی مختلف است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ مدارس حرفه‌ای فوتبال را به دلیل پایگاه مهم استعدادیابی، یکی از ارکان مهم تربیت بازیکنان و پایگاه اصلی پشتوانه‌سازی تیم‌های بزرگسالان در رده‌های سنی مختلف دانست و یکی از اصلی‌ترین رویکردهای این مدارس را شناسایی هدفمند و کشف استعدادهای برتر در سنین پایین عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس فوتبال، پایگاه اصلی پشتوانه‌سازی تیم‌های بزرگسالان در رده‌های سنی مختلف است

نشست هم اندیشی تاسیس مدارس فوتبال دانش آموزی در منطقه ۱۴ با هدف آموزش پایه ای و علمی فوتبال به دانش آموزان و با رویکرد شناسایی هدفمند و کشف استعدادهای برتر در سنین پایین با حضور قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، مجید جلالی؛ مربی ارزنده فوتبال ایران و علی ولی زاده؛ کارشناس تربیت بدنی منطقه ۱۴ برگزار شد.

قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با بیان اینکه مدارس فوتبال نقش تعیین کننده ای در جامعه فوتبالی امروزی ما دارند، در گفت و گو با پانا گفت: «امروزه فوتبال یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین ورزش ها در عرصۀ بین المللی است. مدارس حرفه ای فوتبال به دلیل پایگاه مهم استعدادیابی، یکی از ارکان مهم تربیت بازیکن و پایگاه اصلی پشتوانه سازی تیم های بزرگسالان در رده های سنی مختلف محسوب می شود. این مدارس با هدف آموزش فوتبال به کودکان و نوجوانان تأسیس می شود، تا ضمن پر کردن اوقات فراغت با آموزش پایه ای و علمی فوتبال، به توسعه و گسترش ورزش فوتبال در کشور کمک کنند.»

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین رویکرد این مدارس، شناسایی هدفمند و کشف استعدادهای برتر در سنین پایین است، خاطرنشان کرد: «رشد فوتبال در هر کشوری نیازمند توجه به علوم مختلف و استفاده کاربردی از قوانین آن است. یک فوتبال حرفه ای باید از سنین پایه آغاز شود و سایر فاکتورها و مهارت های لازم فوتبال باید از طریق اصول علمی و تجربی، انجام شود. توسعه ورزش فوتبال در حال حاضر با شکل گیری مدارس فوتبال با سرعت بالاتری در حال انجام است؛ این تشکل باعث کشف راحت‌تر و بهتر استعداد و استعدادپروری در فوتبال می شود. از این رو شناسایی عوامل موثر بر توسعه مدارس فوتبال از ابعاد مختلف بسیار ضروری است.»

بیانی ضمن اشاره بر اینکه استفاده از مربیان کاربلد، نیاز امروز مدارس فوتبال منطقه است، گفت: «مدارس فوتبال باید به صورت هدفمند و نه بر اساس یک برنامه کوتاه مدت، فعالیت کنند به طوری که عقیده داریم بهره مندی از مربیان دارای سوابق درخشان در مربیگری در سطح استان می‌تواند برگ برنده یک مدرسه فوتبال عالی دارای خروجی مثبت باشد‌‌. نکته دیگر در مورد مدارس فوتبال؛ گره خوردن علم، فرهنگ و آموزش تخصصی در کنار ورزش است، به طوری که برای مثال ما در آکادمی منطقه از دبیران آموزش و پرورش که هم مربی هستند و هم آموزگار و توانایی ارتباط مؤثر با یک فوتبالیست نونهال را دارند، استفاده کنیم و این موضوعی است که مدارس فوتبال نباید ساده از کنار آن عبور کنند.»

وی ادامه داد: «کیفیت کار مدارس فوتبال منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی این رشته است به طوری که هر اندازه مدارس فوتبال در کار خود حساسیت به خرج دهند و پرورش بازیکنان جوان را در صدر مسائل مورد اهمیت خود قرار دهند، بازیکنان توانمندتری تحویل آینده فوتبال استان می‌شوند.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در پایان در خصوص نقش مدارس فوتبال در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان مستعد، گفت: «با توجه به تغییر سبک زندگی و رویکرد خانواده‌ها نسبت به ورزش فوتبال، باید از این پتانسیل به وجود آمده به منظور کشف، پرورش و هدایت استعدادهای ناب منطقه در مسیر پیشرفت و رسیدن به جایگاه حرفه‌ای استفاده کرد. اما در این مقطع حساس، هر حرکت و اقدام درستی می‌تواند باعث شکوفایی و ظهور یک استعداد درخشان باشد و یا بالعکس با اقدامی غلط باعث نابودی آن شود، ازاین‌رو می‌بایست با دقت و حساسیت بالایی عملکرد مدارس فوتبال منطقه تحت نظارت و کنترل باشد.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار